Divine Skrevet Januar 19, 2006 Share Skrevet Januar 19, 2006 Ja ja.. Da var det min tur til og oppleve skrekken. Skulle peile Oljen i dag, oppdaget da at den så ut som "sjokade pålegge med tyggis i) Hva tror dere har gått til helvete, bare pakkningen (som er normalt på andre biler) eller selve toppen ? Ellers må jeg bare si jeg er rimelig fustrert at dette skjer med en bil som likksom skal ha høy kvalitet og koster skjorta ! Så lenge bilen har vært i mine hender, har jeg aldri dratt motoren over 4000 rpm før bilen har nå arbeidstemraturen.. Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Tweety bimma Skrevet Januar 19, 2006 Share Skrevet Januar 19, 2006 Åsse ser det ut i oljepåfylling lokket? hvis det er no gugge der kan det skyldes mye små kjøring,opplevde dette samme men tørka vekk det som var i lokket å tok en lang kjøre tur,når jeg sjekka det da var det ingenting der..... kan ha flaks du oxo Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Divine Skrevet Januar 19, 2006 Forfatter Share Skrevet Januar 19, 2006 Åsse ser det ut i oljepåfylling lokket? hvis det er no gugge der kan det skyldes mye små kjøring,opplevde dette samme men tørka vekk det som var i lokket å tok en lang kjøre tur,når jeg sjekka det da var det ingenting der..... kan ha flaks du oxo Hvor lenge siden var det du gjorde dette ? Jeg har også merket en rar lukt i bilen i det siste, som svidd kjøleveske + at det har sukket smått i kjøleveska. Pinnen var seig som bare den. Og det var akkurat som og se sjokade pålegg med tyggis, eller melke rester i. Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Aroid Skrevet Januar 19, 2006 Share Skrevet Januar 19, 2006 1.Grå olja sei at man har fått kjøle vann i olja. 2.Gjørme olja. veldi seig. da kan det var at eksosen går ned i bunnpanna å gjør at olja blir seig og ''gjørme'' Det er nok en stempelring eller er det toppakningen som har gått til deg. Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Divine Skrevet Januar 19, 2006 Forfatter Share Skrevet Januar 19, 2006 1.Grå olja sei at man har fått kjøle vann i olja.2.Gjørme olja. veldi seig. da kan det var at eksosen går ned i bunnpanna å gjør at olja blir seig og ''gjørme'' Det er nok en stempelring eller er det toppakningen som har gått til deg. Ok? Ekksos ned i oljen ?! Den har jeg ikke vært borti, men hvordan kan det forklare den hvite fargen / tyggis lignene gugga ? Uansett.. bare håper at det kun er pakkningen, og ikke sleve toppen som har godt. Hvorfor er det så mye feil med de bilene her? og så mange svaktheter ? Irriterer meg grense løst til tider det der.. Pokker så fine og se på,men uff de koster og ha ja *grine* Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Aroid Skrevet Januar 19, 2006 Share Skrevet Januar 19, 2006 vist han meiner med tyggis(Hvit farge) så er det nok kjølevann som har kommet nedi olja. Eksos nedi olja ja. stempel ring som har gått så kan olja bli som en gjørme av koks nesten. Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
R Andersen Skrevet Januar 19, 2006 Share Skrevet Januar 19, 2006 Hvorfor er det så mye feil med de bilene her? og så mange svaktheter ? I har hatt 4 E36 og kan telle feilene på de på en hånd.. og det var for det meste slitedeler. sånn kan det gå når man kjøper den billigste bilen på autodb.. Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Tweety bimma Skrevet Januar 19, 2006 Share Skrevet Januar 19, 2006 Åsse ser det ut i oljepåfylling lokket? hvis det er no gugge der kan det skyldes mye små kjøring,opplevde dette samme men tørka vekk det som var i lokket å tok en lang kjøre tur,når jeg sjekka det da var det ingenting der..... kan ha flaks du oxo Hvor lenge siden var det du gjorde dette ? Jeg har også merket en rar lukt i bilen i det siste, som svidd kjøleveske + at det har sukket smått i kjøleveska. Pinnen var seig som bare den. Og det var akkurat som og se sjokade pålegg med tyggis, eller melke rester i. er vel 2 mnd siden tenker jeg,har sjekka den mangen ganger siden men igenting,men jeg hadde da ingenting spess når jeg sjekka peilepinnen..Så ville vel tro at det er toppakninga di som har takka for seg Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Divine Skrevet Januar 19, 2006 Forfatter Share Skrevet Januar 19, 2006 Hvorfor er det så mye feil med de bilene her? og så mange svaktheter ? I har hatt 4 E36 og kan telle feilene på de på en hånd.. og det var for det meste slitedeler. sånn kan det gå når man kjøper den billigste bilen på autodb.. Kansje.. Jeg sjekke ut det jeg trodde var lurt- Sjekket etter lekasje, sjekket foringer oppheng. Clutch,gir osv. Konkluderte med at bilen var for lav, og den må litt opp. Sjekket kviteringer på jobb som er tatt på bilen + kjent 2 tidligere eiere av bilen, begge har kosta på den fine summer. Og hvor lenge har du hatt de 4 e36'ene ? 6 mnd'er pr bil eller noe ? Er ikke noe tid og eie en bil det vettu.. Hadde du hatt en e36 i 4 år og fremdelse kunne telle feil på en hånd, da hadde jeg synes det var akkseptabelt. Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
R Andersen Skrevet Januar 19, 2006 Share Skrevet Januar 19, 2006 Og hvor lenge har du hatt de 4 e36'ene ? 6 mnd'er pr bil eller noe ? Er ikke noe tid og eie en bil det vettu.. Hadde du hatt en e36 i 4 år og fremdelse kunne telle feil på en hånd, da hadde jeg synes det var akkseptabelt. hehe.. har hatt de i til sammens 5-6 år og har også rukket litt banekjøring med ett par av dem. Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
gbraen Skrevet Januar 19, 2006 Share Skrevet Januar 19, 2006 Du må nesten skrive om hvordan det skjedde. Kjørte du hardt, skjedde det på kald motor, varm motor, har den vært varmkjørt i det siste, opp mot rødt på måleren da? Er vannpumpa byttet i løpet av den tida du har hatt den? Impelleren bruker løsne da den er av plast på dem gamle modellene. Har nettopp skiftet motor i en slik bil, skjedde det samme som hos deg. Sprekk i topp da, men den hadde vært varmkjørt. Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
m3e30 Skrevet Januar 19, 2006 Share Skrevet Januar 19, 2006 er det en mauritsius blå e36 coupe du kjøpte?? Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Divine Skrevet Januar 19, 2006 Forfatter Share Skrevet Januar 19, 2006 Du må nesten skrive om hvordan det skjedde. Kjørte du hardt, skjedde det på kald motor, varm motor, har den vært varmkjørt i det siste, opp mot rødt på måleren da? Er vannpumpa byttet i løpet av den tida du har hatt den? Impelleren bruker løsne da den er av plast på dem gamle modellene. Har nettopp skiftet motor i en slik bil, skjedde det samme som hos deg. Sprekk i topp da, men den hadde vært varmkjørt. Bilen er ikke varm kjørt av meg. Og ja, det er byttet vanpumpe på den. Det er 5 mnd siden, merket at tempratur måler kommer over midten. Stoppet bilen med en gang, fikk den tauet på verksted i byen. Det ble også byttet termostat på bilen før jeg kjøpte den. Om den kom opp mot det rød da , er jeg usikker på. Som skrevet over, jeg kjører ikke bilen over 4000 rpm før motoren har fått opp normal tempratur. (det vil si midt på tempratur måleren) Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Divine Skrevet Januar 19, 2006 Forfatter Share Skrevet Januar 19, 2006 er det en mauritsius blå e36 coupe du kjøpte?? He he , nei.. Det er en diamant sort e36 cupe. Solgt av grandal bil i fredrikstad for 4 år tilbake. eid av 2 andre jeg kjenner før jeg kjøpte den. Alt av slite deler er byttet på bilen. Oppheng bærekuler, motoren hadde rullet 140 000 da den ble satt i for 2 år siden, så er den kan ha godt rundt 200 000 for alt jeg vet.. Eier sa den hadde rullet 160 000 , synes det var litt lite. 10 000km pr år.. Merket dette med en tilfeldighet. Skulle sjekke olje nivå i dag, og då så jeg det. Har trodd at varme register har vært gåent, da det har fursvunet pitte litt kjøleveske, men oljen har altid sett fin ut, og ikke har det røket mye ut bak bilen heller likksom. Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Endre Hånde Skrevet Januar 19, 2006 Share Skrevet Januar 19, 2006 Du må huske at det er oljen som må oppnå driftstemperatur før du drar på. Det tar en del lengre tid en med kjølevannet, Derfor kan en oljetemp måler vere en lur invistering. Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå