Gå til innhold

Anbefalte innlegg

Skrevet

Har stadig et problem med utetempratur på kjørecomputern....

Den viser -37 grader.

Har prøvd følgende:

- bytta føler

- bytta om ledningene på følern(har ikke vanlig kontakt)

- koble av batteriet(sjekke om den retarta eller no)

- målt etter brudd i ledninger(tror det var rundt 5 v der)

det er det jeg husker men mulig jeg har testa mer men har holdt på en stund med detta(hadde et innlegg tidligere)

Hadde foresten en endring her om dagen da den forandra seg mellom -35.5 og opp til 37 grader

Please somebody????

Skrevet

Etter at jeg tok ut min OBC, viste den plutselig -37 grader, men den viste stadig mer og mer, helt til den kom til den faktiske utetemperaturen, og virker nå helt som den skal.

Vet ikke om dette har noen sammenheng, men.

Skrevet

Følern sitter i fangern på venstre side hos meg vaffal.

ja det går ca 5 v til følern hvis jeg ikke husker feil.Men lurer på om kanksje ikke feilen legger seg i hjernen og må slettes før den funker igjen?? bare en tanke som slo meg

Skrevet

ja det går ca 5 v til følern hvis jeg ikke husker feil.Men lurer på om kanksje ikke feilen legger seg i hjernen og må slettes før den funker igjen?? bare en tanke som slo meg

Viss det er ein temperaturavhengig motstand (NTC/PTC) vil jo spenninga over denne variere med temperaturen, samtidig som straumen i kretsen vil variere med temperaturen....

Og viss det ligg 5V over ledningen er det noko alvorleg gale med den...så og sei kortslutning...

Edit: Det siste vart litt feil med eit bilbatteri...er vel egentleg omtrent umogleg å få 5V over ein ledning...

Skrevet

Viss det er ein temperaturavhengig motstand (NTC/PTC) vil jo spenninga over denne variere med temperaturen, samtidig som straumen i kretsen vil variere med temperaturen....

Og viss det ligg 5V over ledningen er det noko alvorleg gale med den...så og sei kortslutning...

Ja vel,merkelig åssen det bare kan bli det men for sjekka det opp da :D

Skrevet

motstand ligger vell i kjør compen. Det er 5v til føleren. selv klart må det gå strøm til føleren ellers kunna den ikke ha følt noe. vist det har vært 5ohm så hvordan kunna den har følt at det har vært så mang grader da?

Uten strøm så funger inger føler

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

• Ingen innloggede medlemmer aktive
  • Opprett ny...