Gå til innhold

Coupevifta på e34 Virker bare av og til :-(

øyvind bp
 Share

Anbefalte innlegg

Hei. Noe er galt med coupevifta. Tror ikke det er motstanderen fordi den skifta jeg i fjor da motoren kun virke på nivå 4. Tok den ut igjenn for å se om den var svidd og det var den ikke. Det rare er at vifta går noen ganger og da virker den på alle nivå. Blir bilen ordentlig varm og jeg har kjørt en stund virker den alltid. Også virker den med en gang jeg starter bilen noen ganger men stopper da ganske fort før den begynner å gå igjenn etter 15 min eller noe. Hva er galt?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg har nesten samme problemet på min E46. Virka helt fint så plutselig i dag så slutta vifta å fungere, men knappene for varme i bakruta, klima og resurkulasjon av luft lyser som det skal.

Noen som kan ha noe svar på dette? Jeg driver å går over sikringene nå, men diagrammet er på tysk så det er ikke så lett, finnes dette på norsk\engelsk på nettet?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Haha!

Utrolig kry nå. Skrudde ut torpedoplaten tok ut vifta og blåste den ren med trykkluft så vips funker den som aldri før;-) Det samler seg mye støv der etter 17 år og det var nok godt for vifta å få det ut. Hadde kosta meg 2500,- for ny vifte og minst en og en halv timers arbeid på verksted. Det var anbudene jeg fikk. Det var ikke vanskelig i det hele tatt. Symptomene for vifta slik som jeg og noen andre her har beskrevet tyder på slitte børster(noe jeg sikkert har) men med litt trykkluftsrens kan den nok gå en stund til. Prøv dette dere andre som har problemer med den og gi meg tilbakemelding.

Lykket til. Bare spør om dere lurer på hvordan dere får den ut.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Heisann! Jeg fikk vifta til å fungere i dag. Åpnet panseret, skrudde av tanken for konsentrert spylervæske(to plastskruer 10mm), skrudde av ytterlige to like plastskruer (som skjulte seg under tanken) som holder to lednings strømper, og 5 andre 7mm skruer som holder torpedoplaten + en flat rar plastskrue som jeg skrudde av med fingrene som er nede til høyre på plata(når du ser bilen forfra). Da er det bare å dra av gummilisten som sitter på toppen av torpedopata og så kan du bøye plata litt bak og dra den rett opp. Under der sitter et deksel som er rundt vifta. Dette er festet med et clip system på toppen som du ser om du lyser inn der med lykt. Når du har fått av dette skjønner du hvordan du får vifta/motoren ut. Ta den ut og blås den ren (jeg brukte bare dekkpumpeluft) og spray deretter litt crc eller lignende inni. Monter den så tilbake (test den før du fester alle deksler o.l). Da skal den funke!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
 Share

• Hvem er aktive   0 medlemmer

• Ingen innloggede medlemmer aktive
  • Opprett ny...