Gå til innhold

Motorproblem


Mack10
 Share

Anbefalte innlegg

  • Svar 33
  • Created
  • Siste svar

Top Posters In This Topic

Problemet kommer oftere nå enn før.. Og det kommer nesten alltid etter at jeg har kjørt en stund og skal f.eks fylle bensin.. Når jeg da starter opp igjen så holdes den igjen på turtallet liksom.. Og om jeg gir litt gass så "slippes den fri" etter vel 10-20 sek..

Og da er den helt normal igjen til jeg skal ta en liten stopp.. :(

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Problemet kommer oftere nå enn før.. Og det kommer nesten alltid etter at jeg har kjørt en stund og skal f.eks fylle bensin.. Når jeg da starter opp igjen så holdes den igjen på turtallet liksom.. Og om jeg gir litt gass så "slippes den fri" etter vel 10-20 sek..

Og da er den helt normal igjen til jeg skal ta en liten stopp.. :(

Hei!

Har nesten samme problemet på min. Om morgen da jeg starter den er den helt fin alt etter forholdene, da jeg har stoppet og skal starte opp igjen begynnner den å "dø ut på turtallet" det skjer ca mellom 1700-2500o/min, må gi gass så "slippes den fri" som du sier. Når den er slik så står den å jager på turtallet helt ned til 500o/min. Det kan skje flere ganger. Har merket det er mest på kald motor, men har skjedd da den er i driftstemp også. Mener at det er pluggledninger, falsk luft eller tomgangsregulator. Tror ikke det er pluggene da bilen ville mistet motorkraft uavhengig kald eller driftstemp.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Kan også være lambdasonden. Det er gankske så like tendenser som jeg hadde for ei stund siden å da var det lambdaen som var ødelagt til meg.

Hvis du kjenner noen med samme bil som du har så kunne du prøvd den å sett om den har blitt bedre. Vet jo aldri :D

Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • 3 weeks later...
Når eg skal gi gass virker det som at den skal være på vei til og dø ut og den ligger liskom og hakker litt før den kommer seg opp på turtall.

Dette skjer som oftest når jeg skal starte bilen og kjøre avgårde.

Har ikke vært slik før så må jo være noe gale.

Etter at jeg har kommet i gang og kjørt litt merker jeg ikke noe mere til det.

Har merket det 2 ganger den siste uken.

Takker for svar!!

Tenker lambdasonden jeg! Har samme problem på min, snakket med en kompis som er BMW mekaniker, han mente d var nestn sikkert en sensor eller no lambdasonden. I verste fall: LMM, (luftmengdemålern), bare be om at det ikke er det siste :?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
 Share

  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive

×
×
  • Opprett ny...