Mack10 Skrevet Januar 20, 2006 Skrevet Januar 20, 2006 Når eg skal gi gass virker det som at den skal være på vei til og dø ut og den ligger liskom og hakker litt før den kommer seg opp på turtall. Dette skjer som oftest når jeg skal starte bilen og kjøre avgårde. Har ikke vært slik før så må jo være noe gale. Etter at jeg har kommet i gang og kjørt litt merker jeg ikke noe mere til det. Har merket det 2 ganger den siste uken. Takker for svar!!
Mack10 Skrevet Januar 20, 2006 Forfatter Skrevet Januar 20, 2006 Kan det være at jeg har blandet 95/98 bensin?? Ikke vet eg Men kan det ha noe og gjøre med det!? Merket dette en liten stund etter at jeg hadde fylt 98..
Arimanni Skrevet Januar 20, 2006 Skrevet Januar 20, 2006 Det første eg kjem på er drivstoffilteret, tennpluggene eller luftfilteret.. Altid lurt å sjekke dei
Mack10 Skrevet Januar 20, 2006 Forfatter Skrevet Januar 20, 2006 Kossen sjekker eg drivstoffilteret?? Og tennpluggene er det bare og skru en av de ut og sjekke fargen på den og skru den tilbake?? Er ny med bil skjønner du..
Neonlars Skrevet Januar 20, 2006 Skrevet Januar 20, 2006 Hei Arne! Kjøp nye plugger. Er ikke spes dyrt det. Luftfilteret er en smal sak og ta ut og sjekke om det er gammelt og fyllt med drit.. Du må også sjekke bensinfilter, men ikke spør meg hvordan du gjør det på en E36..!
Mack10 Skrevet Januar 20, 2006 Forfatter Skrevet Januar 20, 2006 Takk for det Lars!! Akkurat lest en lang veiledning på ditten og datten.. Så blir vel nye plugger da.. Går det med din bil for tiden da?? Ikke noe tull??
Bimmerlars Skrevet Januar 21, 2006 Skrevet Januar 21, 2006 Er dette bare når bilen er kald? Kaldstartdysa kanskje
Rope Skrevet Januar 22, 2006 Skrevet Januar 22, 2006 har samma med min bil, men det er nye plugger og nytt luft filter.....
babjorn Skrevet Januar 22, 2006 Skrevet Januar 22, 2006 bensin filtere sitter under bilen på venstre framhjul på min sånn ca..siter et lite rør som det går en slange in på hver side..har byttet det selv,godt å ha bmw bok sedan 94 har jeg..vet ikke om det er likt på alle
Kure Skrevet Januar 23, 2006 Skrevet Januar 23, 2006 falsk luft Må si at jeg syns dette kan høres riktig ut. Sjekk slangen mellom luftfilterboksen om innsuget...
Scirre Skrevet Januar 23, 2006 Skrevet Januar 23, 2006 men hadde det vært falskluft så hadde den jo vært sånn hele tiden? ikke bare når han starter den? det virker kanskje litt som kondens, men også det burde ikke kun være når man skal starte den.. =/
Mack10 Skrevet Januar 30, 2006 Forfatter Skrevet Januar 30, 2006 Har ikke fått sjekket noe av dette enda.. Tenkte og kjøpe en boks med startgass og sjekke om den suger falsk luft.. Problemet kommer ofte når jeg har kjørt litt, stopper f.eks på en butikk.. Og når jeg da skal starte opp igjen da kommer problemet.. Om dette kunne oppklare noe!? Hjelp!?
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå