Pedi Skrevet Januar 31, 2006 Skrevet Januar 31, 2006 Her er flere faktorer inni bildet. Feilsignal fra termobryter samt LMM er typiske feil her.
Mack10 Skrevet Februar 2, 2006 Forfatter Skrevet Februar 2, 2006 Og det vil si?? Må jeg til mekaniker for og fikse det?? Har ikke noe sånn ultra utstyr.. Bare det mest ordinære verktøy..
Lien Skrevet Februar 2, 2006 Skrevet Februar 2, 2006 Sjekk også pluggledninger! Kan få overslag i de hvis de er morkne!
Mack10 Skrevet Februar 5, 2006 Forfatter Skrevet Februar 5, 2006 Problemet kommer oftere nå enn før.. Og det kommer nesten alltid etter at jeg har kjørt en stund og skal f.eks fylle bensin.. Når jeg da starter opp igjen så holdes den igjen på turtallet liksom.. Og om jeg gir litt gass så "slippes den fri" etter vel 10-20 sek.. Og da er den helt normal igjen til jeg skal ta en liten stopp..
Patrick B Skrevet Februar 5, 2006 Skrevet Februar 5, 2006 Problemet kommer oftere nå enn før.. Og det kommer nesten alltid etter at jeg har kjørt en stund og skal f.eks fylle bensin.. Når jeg da starter opp igjen så holdes den igjen på turtallet liksom.. Og om jeg gir litt gass så "slippes den fri" etter vel 10-20 sek..Og da er den helt normal igjen til jeg skal ta en liten stopp.. Hei! Har nesten samme problemet på min. Om morgen da jeg starter den er den helt fin alt etter forholdene, da jeg har stoppet og skal starte opp igjen begynnner den å "dø ut på turtallet" det skjer ca mellom 1700-2500o/min, må gi gass så "slippes den fri" som du sier. Når den er slik så står den å jager på turtallet helt ned til 500o/min. Det kan skje flere ganger. Har merket det er mest på kald motor, men har skjedd da den er i driftstemp også. Mener at det er pluggledninger, falsk luft eller tomgangsregulator. Tror ikke det er pluggene da bilen ville mistet motorkraft uavhengig kald eller driftstemp.
Snake Oil Skrevet Februar 5, 2006 Skrevet Februar 5, 2006 det finnes faktisk verksteder som fikser sånt!!! og i det lange løp så er nok det enklere og billigere enn å leke mekaniker sjøl
Sigbjørn Skrevet Februar 5, 2006 Skrevet Februar 5, 2006 Kan også være lambdasonden. Det er gankske så like tendenser som jeg hadde for ei stund siden å da var det lambdaen som var ødelagt til meg. Hvis du kjenner noen med samme bil som du har så kunne du prøvd den å sett om den har blitt bedre. Vet jo aldri
brannmester Skrevet Februar 5, 2006 Skrevet Februar 5, 2006 ville vel starta med å fylle rett type bensin ja
Mack10 Skrevet Februar 5, 2006 Forfatter Skrevet Februar 5, 2006 haha, er ganske så sikker på det ja.. hoho
Patrick B Skrevet Februar 24, 2006 Skrevet Februar 24, 2006 Når eg skal gi gass virker det som at den skal være på vei til og dø ut og den ligger liskom og hakker litt før den kommer seg opp på turtall.Dette skjer som oftest når jeg skal starte bilen og kjøre avgårde. Har ikke vært slik før så må jo være noe gale. Etter at jeg har kommet i gang og kjørt litt merker jeg ikke noe mere til det. Har merket det 2 ganger den siste uken. Takker for svar!! Tenker lambdasonden jeg! Har samme problem på min, snakket med en kompis som er BMW mekaniker, han mente d var nestn sikkert en sensor eller no lambdasonden. I verste fall: LMM, (luftmengdemålern), bare be om at det ikke er det siste
Patrick B Skrevet Februar 24, 2006 Skrevet Februar 24, 2006 Ja en ting til: vist det er lamdasonden, kødder vel motoren når det er driftstemp, sånn som min: er fin om morgen, men kan være slik da jeg starter den opp igjen, altså når det enda er litt temp i motor, skal ta en diagnosetest i neste uke, da finner jeg ut!
Patrick B Skrevet Februar 27, 2006 Skrevet Februar 27, 2006 Mack10: Var og tok en diagnosetest i dag på verkstedet. Det var Lambdasonden. Må investere i en ny
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå