Gå til innhold

koblingskjema til Buisness CD-spiller. ??


Anbefalte innlegg

Jeg har et stk Reverse kasett spiller som skal ut av bilen. Fikk med en Business CD spiller når jeg kjøpte bilen, og er ufattelig lei av trafikkmeldinger på radion nå, så jeg er litt klar for å få inn CD spilleren.

Jeg har kommet så langt at jeg har fått ut den gamle spilleren og fått begynt å sette inn den nye. Men jeg har et problem: på styringsenheten (den med display på) sitter den kabel koblet til og på den kabelen er det 5 løse ledninger som jeg ikke ANER hvor skal kobles. Dette begynner å irritere meg grønn nå, så er det noen her som har noen som helst clue på hvor denne skal sitte? Den store sorte kontakte som satt baki kassett spilleren passet rett innpå cd spiller delen, men altså sliter jeg med de 5 kablene.

Noen tips?? :?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

den er grei skal prøve det.Har vært i kontakt med Tronrud bil i drammen men dem mener jeg burde sende bilen på verksted. men fader eller , betale 1000 kroner får å sette in cd spiller a gitt . takk for rådet , fint at noen svarer.

hilsen alpine

Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • 1 month later...

tipper de er rød svart blå med hvit strek på, 1 gul og 1 blå TIL.

Den rød er strøm, den skal kobles til med en annen rød ledning som bilen din har, den svarte er JORDING, vledig viktig den er bra jordet, den GULE er memmone på din cd spiller, det vil si at det som du stiller inn, det blir sånn.

Den BLÅE MED HVIT STREK PÅ den, det er signalkabel til eventuele forsterke du skal ha i fremtiden.

den BLÅE til, den må jeg si meg litt grønn på, men du trenger ikke den, med alle de andre koblet til så funker alt sammen helt fint... men det LURESTE du gjør før du kobler opp strømmen på cd spilleren er at du måler først, måler hvilken som er strøm og MINUS, så er det bare til og plug and play! 8)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

tipper de er rød svart blå med hvit strek på, 1 gul og 1 blå TIL.

Den rød er strøm, den skal kobles til med en annen rød ledning som bilen din har, den svarte er JORDING, vledig viktig den er bra jordet, den GULE er memmone på din cd spiller, det vil si at det som du stiller inn, det blir sånn.

Den BLÅE MED HVIT STREK PÅ den, det er signalkabel til eventuele forsterke du skal ha i fremtiden.

den BLÅE til, den må jeg si meg litt grønn på, men du trenger ikke den, med alle de andre koblet til så funker alt sammen helt fint... men det LURESTE du gjør før du kobler opp strømmen på cd spilleren er at du måler først, måler hvilken som er strøm og MINUS, så er det bare til og plug and play! 8)

er nok ikke en iso kontakt det er snakk om her gitt

jeg synes 1000 kr er helt kurrant for den jobben på et merkeveksted. man må demontere hanskerommet + div deksler for og komme fram til en slags fordelings sentral med mange ledninger (sitter bak sikringsboksen). det er trangt så forvent såre knoker ! her kobler du bare farge mot farge vær obs kan være mange som ligner . og legger inn en ny sikrings holder på plass nr 22 eller23 i sikringsboksen .

Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • 2 weeks later...
Har ordnet det. Måtte til slutt reise på Tronrud bil å kjøpe skjema . kostet bare 250 kroner for 4 A4 ark da, herreh.

Du har ikke tilfeldigvis veldig lyst å scanne inn det og dele det med oss (eller meg? ) :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • 3 weeks later...
tipper de er rød svart blå med hvit strek på, 1 gul og 1 blå TIL.

Den rød er strøm, den skal kobles til med en annen rød ledning som bilen din har, den svarte er JORDING, vledig viktig den er bra jordet, den GULE er memmone på din cd spiller, det vil si at det som du stiller inn, det blir sånn.

Den BLÅE MED HVIT STREK PÅ den, det er signalkabel til eventuele forsterke du skal ha i fremtiden.

den BLÅE til, den må jeg si meg litt grønn på, men du trenger ikke den, med alle de andre koblet til så funker alt sammen helt fint... men det LURESTE du gjør før du kobler opp strømmen på cd spilleren er at du måler først, måler hvilken som er strøm og MINUS, så er det bare til og plug and play! 8)

Så du sier altså at det finnes en lavnivå signalkabelutgang til forsterker på min bil med business CD ?

Trodde ikke det fantes på den originale spilleren jeg... Det alle sier hvertfall her på forumet.. Har fått inntrykk av at enten må han ta til takke med høynivå signal fra en av høyttalerutgangene eller så må man ødelegge hele interiøret på bilen din og gå for montering av uorginal spiller...

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
 Share

  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...