haavardbj Skrevet Januar 21, 2006 Share Skrevet Januar 21, 2006 Det hele startet med att jeg mistet lys i dendashbordet (hele den kretsen.. dvs. kjørelys bak også) SÅ prøvde med ny bryter men det hjalp lite, så med nytt rele men det hjalp ikke. Så fant jeg ut att rett bak reeleet satt det en motstand(tror det er det, svart liten sak, kanskje 3cm langt "rør". Så fikk fiksa den dårlige kontakten I tilleg fikk jeg problemer med att batteriet tappet seg.. Å i går når jeg skulle starte begynte ALLE lysene i checkcontrollen i taket å lyse.. Alle sammen.. hva er feil ? Noen som vet hvordan jeg kan sjekke om dynamo gir strøm ? Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Aroid Skrevet Januar 21, 2006 Share Skrevet Januar 21, 2006 start bilen å se om du får over 12v på batteriet. første forsøk å vist batteriet tapper seg kan det hend at en diode kan var død på Dynamoen Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
haavardbj Skrevet Januar 22, 2006 Forfatter Share Skrevet Januar 22, 2006 start bilen å se om du får over 12v på batteriet. første forsøkå vist batteriet tapper seg kan det hend at en diode kan var død på Dynamoen ok. Diode? Bytte denne.. akuratt dette har jeg ikke så snøring på... Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Aroid Skrevet Januar 22, 2006 Share Skrevet Januar 22, 2006 når en diode er gånd på en dynamo så tar dynamon strøm. ladd opp batteriet du har kobel ut dynamon å se om batteriet tapper strøm enda. lett måte å gjør det på Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
haavardbj Skrevet Januar 22, 2006 Forfatter Share Skrevet Januar 22, 2006 når en diode er gånd på en dynamo så tar dynamon strøm. ladd opp batteriet du har kobel ut dynamon å se om batteriet tapper strøm enda. lett måte å gjør det på Ok... Hvor sitter egentlig dynamoen på 320 ? Går det ann å bytte den dioden, eller bytte hele dunamoen.. ? Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Aroid Skrevet Januar 22, 2006 Share Skrevet Januar 22, 2006 du står på venstre siden av bilen. å ser nedi motor rommet så har dynamon helt framma og til venstre for motoren. det går en reim til den å. det løner seg å bytt dymamo når du har fått sånn problem Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
haavardbj Skrevet Januar 22, 2006 Forfatter Share Skrevet Januar 22, 2006 du står på venstre siden av bilen. å ser nedi motor rommet så har dynamon helt framma og til venstre for motoren. det går en reim til den å.det løner seg å bytt dymamo når du har fått sånn problem Ok.. Takk for hjælpa.. For ta turen ut å sjekke Hvilke instilling på ett voltmeter skal man bruke når man skal sjekke om det kommer strøm ? Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå