Gå til innhold

Farger på parklyspærer


Teekay1983
 Share

Anbefalte innlegg

Er det lov å kjøre med parklyspærer som er ein annen farge enn gul/kvit?

Kjøpte nye pærer til heile fronten på bilen hos mobilsentrum.no, men eg måtte ha T4W parklyspærer og dei hadde bare ein type som var super blue. Og den er knall blå. Vil politiet stoppe meg med slik pærefarge?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Regner med dette er det samme reglene som at blinklys må være orange?

Ser på Clas Ohlson så kan man kjøpe lyspærer som har et blått utseende ("blue vision"). Disse er ikke til vanlig lys, men parklys/blinklys/bremselys... Rart de selger slikt :?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

hmmm er det lov å ha hvite lys i blink lysa??noen som vet..har kjørt med det i 6måneder sånn ca å ikke fått noe problem..kanskje polti i tønsberg ikke er så ille hmm

Nei, blinklys skal ha den nette fargen oransje for at det skal være lovlig..

Lenke til kommentar
Del på andre sider

her som eg bor virker det som ikkje purken ser meg:) hehe

har speil soting på bilen. ser ingenting inn til meg hehe.. kjører med grøft ,angel lys om kvelden.. kjørte mot di flere ganger ..

har hatt sotingen på i 2 år no..

sikkert ein usynleg bmw hehe

nei det kommer nok ann på hvor du bor i landet:)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Ser på Clas Ohlson så kan man kjøpe lyspærer som har et blått utseende ("blue vision"). Disse er ikke til vanlig lys, men parklys/blinklys/bremselys... Rart de selger slikt :?

Blue Vision lyser så lite blått at det ikke er noe problem. De gir helst et hvitere lys og så vidt jeg vet er disse pærene godkjente også.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hvilken farge blinklyspæren har finnes det ingen regel for, men når blinklyset blinker, skal det lyse orange.

Osram Diadem er en lyspære som er blå/sølvfarget og hvor man unngår "speilegg-effekten" med hvite blinklysglass. Jeg synes likevel disse pærene koster mer enn de smaker. De blir nok billigere etterhvert - alt blir jo det.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
 Share

  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...