haavardbj Skrevet Januar 22, 2006 Share Skrevet Januar 22, 2006 Har problemer med att 320'en lader seg ut.. så nå skulle jeg prøve å lade opp batteriet. Men først skulle jeg sjekke om det var nokk vann på det. Så skrudde opp på alle lokkene og sjekket, å da viste det seg att i det ene hullet var det fryst. Så et batteri da ubrukelig? eller er det bare å tine det? En ting til. noen som vet hva dette er? (motstand?) evt. HVor får jeg tak i en slik.. ? Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Aroid Skrevet Januar 22, 2006 Share Skrevet Januar 22, 2006 Når batteri er tom for strøm å står ute i flere minus grader da frys den å kan bli ødelakt ja. men du kan var heldig å. ladd den opp igjen. å se om den vell holde på strømmen. hvor står den kontakten hend på bilen? hvor fant du den? Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
haavardbj Skrevet Januar 22, 2006 Forfatter Share Skrevet Januar 22, 2006 Når batteri er tom for strøm å står ute i flere minus grader da frys den å kan bli ødelakt ja. men du kan var heldig å.ladd den opp igjen. å se om den vell holde på strømmen. hvor står den kontakten hend på bilen? hvor fant du den? Kontakten står etter relet som har med lys i dashbordet og kjørelys (kjørelys bak.. ) Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Aroid Skrevet Januar 22, 2006 Share Skrevet Januar 22, 2006 hvordan bil har du E30 eller E36? står det noe på den kontakten? Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
haavardbj Skrevet Januar 22, 2006 Forfatter Share Skrevet Januar 22, 2006 hvordan bil har du E30 eller E36? står det noe på den kontakten? E30.. står ikke noe på den men den har noen tegn, ser ut som noe alle dette.. : Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
haavardbj Skrevet Januar 22, 2006 Forfatter Share Skrevet Januar 22, 2006 Delte den svarteplastgreia i 2... sto 1N4004 på den lille svarte "hylsa" som var inni.. En sånn liten elektrosak.. Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Aroid Skrevet Januar 22, 2006 Share Skrevet Januar 22, 2006 på den elektroden saken er det fult av strik med farger på den? Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
haavardbj Skrevet Januar 22, 2006 Forfatter Share Skrevet Januar 22, 2006 på den elektroden saken er det fult av strik med farger på den? Nei den er bare svart.. en slags sylinder, å så står det 1N4004 med blå skrft.. En jeg snakket med som sa det var en diode ? Fikk den vist på ett bilverksted eller noe.. Han sa også att jeg kunne måle spenningen på batteriet hver time.. skulle være ca 12,6 når det var fult og 9 når det var flatt.. hvist det ikke holdt på spenningen så var det ødelagt.. (noe som kan forklare hvorfor det ikke har vart så lenge etter att jeg har ladet det opp.... Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Diesel power Skrevet Januar 23, 2006 Share Skrevet Januar 23, 2006 Det første tegnet står for en enkeltvirkende diode. En slags tilbakeslagsventil for strøm kan man vel kalle det. Signalet kan gå i pilens rettning, men ikke andre veien. Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
haavardbj Skrevet Januar 23, 2006 Forfatter Share Skrevet Januar 23, 2006 Det første tegnet står for en enkeltvirkende diode. En slags tilbakeslagsventil for strøm kan man vel kalle det. Signalet kan gå i pilens rettning, men ikke andre veien. Ok. Fikk ny diode/motstand hos elektroforettninger i dag... Sto 1n 4007 på den.. men skulle vist være det samme... så da blir det liv i gården i dag... Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå