320it Skrevet Januar 22, 2006 Share Skrevet Januar 22, 2006 Er plaget med vibrasjon i rattet, det avtar når jeg bremser.. skivene som må skiftes? Skal det være "striper" i skivene, det er på mine.. på tide å skifte kanskje. Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Sigbjørn Skrevet Januar 22, 2006 Share Skrevet Januar 22, 2006 Er plaget med vibrasjon i rattet, det avtar når jeg bremser.. skivene som må skiftes? Skal det være "striper" i skivene, det er på mine.. på tide å skifte kanskje. Det er mest sannsynlig at det er felgene som det er ubalangse i. Kan hende at et lodd har ramlet av..det kan skje. Ville sjekket det først. Du kjenner at skivene er ut slitt vesst du sjekker om det er mye slitekant på de. Men som sagt så kan det være mulig at det er kast i skivene. Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
320it Skrevet Januar 22, 2006 Forfatter Share Skrevet Januar 22, 2006 hmm. da har jeg isåfall kast i både sommer og vinterdekk. Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Turbo-Knut Skrevet Januar 22, 2006 Share Skrevet Januar 22, 2006 Sjekk hjullager foran for slark, hjuloppheng og endeledd i styrestag! Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
oddis Skrevet Januar 22, 2006 Share Skrevet Januar 22, 2006 Sikker på at du ikke har fått snø/is inni felgene/hjulbue? Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
marlao Skrevet Januar 22, 2006 Share Skrevet Januar 22, 2006 Sikker på at du ikke har fått snø/is inni felgene/hjulbue? viss han hadde samme problemet på sommerhjula er det nok ikke snø/is som er problemet.. Har du rett innpress på felgene? Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
320it Skrevet Januar 22, 2006 Forfatter Share Skrevet Januar 22, 2006 det er ihvertfall original felger på sommer, så jeg regner med det er rett inpress. Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Aama_Racing Skrevet Januar 22, 2006 Share Skrevet Januar 22, 2006 sjekk gummikoblinga mellom girkassen og mellomakslingen, såkalt hardykobling.. drei på mellomakslingen mens den henger i luften, å se om det mangler noen gummibiter på den.. Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
lagrinn Skrevet Januar 23, 2006 Share Skrevet Januar 23, 2006 skjekk at støtdemperene dine er i orden:) Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Diesel power Skrevet Januar 23, 2006 Share Skrevet Januar 23, 2006 Det er ikke Hardykoblingen, ikke snø og mest sannsynlig ikke slitt/kast i bremser. Virker som du stabliserer vibrasjon ved bremsing. Det trekker tankene mot hjullager, men kan meget vel være foring eller stag. Siden det forekommer både på sommer og vinterhjul, ville jeg ventet med avballasering, da sjekk av hjullager og foringer/stag ikke koster særlig. Tar 5min å sjekke med løftebukk. Merk at slitasje i stag og foringer kan være "tricky", og vil også koste deg en halvtime på verksted om du ikke vet hva du skal se etter. Hjullager er meget lett å sjekke, og man er liksom ikke i tvil da. Om det er lite, kan en oppstramming være nok. Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Lien Skrevet Januar 23, 2006 Share Skrevet Januar 23, 2006 Sikker på at du ikke har fått snø/is inni felgene/hjulbue? Det var jeg offer for i går.. Kjørte av veien og glemte å fjerne snø og is.. Resultatet var da MASSIV risting mellom 60 - 80 km/t Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Pedi Skrevet Januar 23, 2006 Share Skrevet Januar 23, 2006 E36en er vel besatt med dårlige opphengskuler, såvidt jeg har fått med meg... Og som nevnt her tidligere, sjekk også endeledd.... Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
b-m-w Skrevet Januar 23, 2006 Share Skrevet Januar 23, 2006 er ikke være end og av balansere hjula,hadde samme problem og betalte 50 kr per hjul på bensin stasjon så var det fikset.. Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå