Gå til innhold

Problemer med batteri/overledning?


haavardbj
 Share

Anbefalte innlegg

Fikk tips:

Sett krokkodilleklemma fra prøvelampen på + "ledningen" og stikk spissen fra prøvelampa ned på + polen på batteriet. Vist det lyser er det noe som trekker strøm...

Tips 2:

Ta ut en og en sikring mens du holde prøvelampa på polen. Så ser du fort hvor det er overledning.

Spørsmål1:

Noen deler som ikke går innem sikringsboksen? Noen ting jeg burde sjekke som ikke går innom der?

Spørsmål 2:

Hvilket batteri vil dere anbefalle meg? Gjærne ett billigt iden jeg er fattig student. Så motor hadde kåret beste batteri. Og vinneren kostet ikke mer en 700,- Noen som har no kunnskap til dette?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Nå skal jeg bare skyte inn et innlegg som bare informerer litt.

Husk at de fleste biler har ett og annet som trekker strøm orginalt, så et visst forbruk må du regne med at du har (før du klipper alle ledninger som "trekker litt strøm").

ok?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Det er vanlig på biler som har gått noen mil at det blir litt overlag (krypstrømmer) i dynamo og startmotor. Det er disse to som er tilkoblet utenom sikringsboksen originalt. Viktig å også holde selve batteriet rent utenpå, fordi skitt og fukt gir uforståelige store krypstrømmer mellom polene, som ødelegger batteriet over tid!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Nå skal jeg bare skyte inn et innlegg som bare informerer litt.

Husk at de fleste biler har ett og annet som trekker strøm orginalt, så et visst forbruk må du regne med at du har (før du klipper alle ledninger som "trekker litt strøm").

ok?

Ja, men når bilen står helt stille skal det vel ikke trekke no serlig med strøm. Kan dette evnt måles med el voltmeter? (da vil man jo finne ut om det trekkes mer enn "naturlig" .. )

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fikk tips: