Gå til innhold

Problemer med batteri/overledning?


haavardbj
 Share

Anbefalte innlegg

Fikk tips:

Sett krokkodilleklemma fra prøvelampen på + "ledningen" og stikk spissen fra prøvelampa ned på + polen på batteriet. Vist det lyser er det noe som trekker strøm...

Tips 2:

Ta ut en og en sikring mens du holde prøvelampa på polen. Så ser du fort hvor det er overledning.

Spørsmål1:

Noen deler som ikke går innem sikringsboksen? Noen ting jeg burde sjekke som ikke går innom der?

Spørsmål 2:

Hvilket batteri vil dere anbefalle meg? Gjærne ett billigt iden jeg er fattig student. Så motor hadde kåret beste batteri. Og vinneren kostet ikke mer en 700,- Noen som har no kunnskap til dette?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Nå skal jeg bare skyte inn et innlegg som bare informerer litt.

Husk at de fleste biler har ett og annet som trekker strøm orginalt, så et visst forbruk må du regne med at du har (før du klipper alle ledninger som "trekker litt strøm").

ok?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Det er vanlig på biler som har gått noen mil at det blir litt overlag (krypstrømmer) i dynamo og startmotor. Det er disse to som er tilkoblet utenom sikringsboksen originalt. Viktig å også holde selve batteriet rent utenpå, fordi skitt og fukt gir uforståelige store krypstrømmer mellom polene, som ødelegger batteriet over tid!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Nå skal jeg bare skyte inn et innlegg som bare informerer litt.

Husk at de fleste biler har ett og annet som trekker strøm orginalt, så et visst forbruk må du regne med at du har (før du klipper alle ledninger som "trekker litt strøm").

ok?

Ja, men når bilen står helt stille skal det vel ikke trekke no serlig med strøm. Kan dette evnt måles med el voltmeter? (da vil man jo finne ut om det trekkes mer enn "naturlig" .. )

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fikk tips:

Sett krokkodilleklemma fra prøvelampen på + "ledningen" og stikk spissen fra prøvelampa ned på + polen på batteriet. Vist det lyser er det noe som trekker strøm...

Tips 2:

Ta ut en og en sikring mens du holde prøvelampa på polen. Så ser du fort hvor det er overledning.

Spørsmål1:

Noen deler som ikke går innem sikringsboksen? Noen ting jeg burde sjekke som ikke går innom der?

Spørsmål 2:

Hvilket batteri vil dere anbefalle meg? Gjærne ett billigt iden jeg er fattig student. Så motor hadde kåret beste batteri. Og vinneren kostet ikke mer en 700,- Noen som har no kunnskap til dette?

Teorien er helt korekt, men dette funker ikke i praksis, er altid noe som trekker strøm(memory på spiller, klokke osv, osv...)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Nå skal jeg bare skyte inn et innlegg som bare informerer litt.

Husk at de fleste biler har ett og annet som trekker strøm orginalt, så et visst forbruk må du regne med at du har (før du klipper alle ledninger som "trekker litt strøm").

ok?

Ja, men når bilen står helt stille skal det vel ikke trekke no serlig med strøm. Kan dette evnt måles med el voltmeter? (da vil man jo finne ut om det trekkes mer enn "naturlig" .. )

Man kan ikke måle strøm med et voltmeter nei..., det du kan gjøre er å bruke at ampermeter i serie eller eventuelt et tangampermetert rund den ene lederen.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

hvis du kobler sammen den røde og den grønne overledningen med et sett kabelsko, og to sett kabelføtter vil du nok finne hvor det trekker! garantert!

høh? Vil du forklare litt nærmere.. :P

Den røde og den grønne overledningen?

Dette er nok et forsøk på å være morsom bare....

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Bruk multimeter, men ikke volt-funksjonen - bruk Ampere-funksjonen og mål hvor mye som trekker....

ok.. Men ba begynner jeg å nærme meg noe..

Batteriet har stått i hele natt uten + polen på.. å det hadde like stor spenning (10,5v) når jeg målte i sted... så det skulle vel da ikke være noe feil med det .. (var 10,5 i går også.. )

Lenke til kommentar
Del på andre sider

10.5???

DET var da lite..........

du bør ha rundt 12v heller... Hver av de 6 cellene skal være på 2v...

ok.. for greia er som følger.. Den ene cellen på batteriet er fryst...Har drivi å forska og prøvd nå og har kommet fgrem til følgende.. Sikring nr 21 er den det går strøm gjennom.. (det eneste jeg fikk ut av tysken var att urh=klokke? og boardcomputer gikk gjennom den, så ikke så rart det trekke litt strøm der.. )

Men vist jeg vrir opp til nest siste hakk så er det strøm og liv i alt.. men vist jeg vrir opp til det siste hakket så drar den all strøm en eller annen plass..

Men kan det bare være batteriet som gjør det?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Nå blir jeg bare gal her.. Greia var det att jeg hadde 2 batterier stående i en russebil.. Så jeg tok ut dem å satte det ene på lading.. (da dette da selvfølgelig ikke passet i BMW'en kunne jeg da alltids bare koble det på med startkabler... Men neida.. Ikke da heller var det nok strøm ? HVA FAEN?

å når jeg vrir opp til fult å det ikke starter så begynner pluttselig ALLE lysene i check saken i taket å lyse... Hva er feil ?? Begynner snart å grine.. er jo bare kødd om dagen med bilen.. :cry:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
 Share

  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...