voodex Skrevet Januar 22, 2006 Share Skrevet Januar 22, 2006 Handbrekket mitt er blitt synsykt slakt. er heldig hvist den står i ro på en slette virker som den tar litt kunn på en side. men er ufatteli slakt. hva kan ha skjedd? bytte wier eller stramme? er en E36 compact hvordan kan jeg gjøre dette? Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
mnesby Skrevet Januar 23, 2006 Share Skrevet Januar 23, 2006 Eller kanskje utslitte bremser bak....? Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
voodex Skrevet Januar 23, 2006 Forfatter Share Skrevet Januar 23, 2006 nope de er nye Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
-Anders- Skrevet Januar 23, 2006 Share Skrevet Januar 23, 2006 kan jo prøve å stramme.. jeg har forsåvidt samme problem på e36`n min. tar også bare på ene siden! Har fått intrykk av at brekket er dårlig på e36. Hvertfall etter det jeg har erfart! Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Dazium Skrevet Januar 23, 2006 Share Skrevet Januar 23, 2006 Hanbrekket på E36 er ikke noe særlig nei Selve handbrekk-systemet er dårlig Men hvis du strammer det slik det skal strammes så vil det funke. Men det blir fort slakkt igjen hvis du bruker det ofte eller unødvendig Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Håvard ///M3 Skrevet Januar 23, 2006 Share Skrevet Januar 23, 2006 ¨Jeg stramma mitt i går faktisk å nå virker det veldig bra. Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
voodex Skrevet Januar 23, 2006 Forfatter Share Skrevet Januar 23, 2006 hvordan gjorde du det? Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Lien Skrevet Januar 23, 2006 Share Skrevet Januar 23, 2006 Du kan enten stramme innenfra kupeen eller stramme de på bremsene. For at håndbrekket skal ta likt måler du bare forskjellen mellom stramminga på hver side (nå snakker jeg om innenfra bilen) også strammer du til det begynner å ta på første eller andre hakket Deretter justerer du inn så forskjellen mellom dem er lik igjen.. Enkelt og greit.. Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Dazium Skrevet Januar 24, 2006 Share Skrevet Januar 24, 2006 Oppskriften ifølge boken er vel at man først skal stramme bake på selve bremsene for så å stramme inne i kupeen. Det var det jeg gjorde og det funket Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Lien Skrevet Januar 24, 2006 Share Skrevet Januar 24, 2006 Drit i oppskriften! Da må du av med hjul og det er slitsomt Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Michael Skrevet Januar 24, 2006 Share Skrevet Januar 24, 2006 det er jo bara å jekke opp bilen ta ut en hjulbolt og vri hjulet til hullet står over justeringshullet.. Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Kjetil Sømme Skrevet Januar 24, 2006 Share Skrevet Januar 24, 2006 Jekke opp hele bilen bak, ta av en hjulbolt på hvert bakhjul, stramme skruen inni hjulet til brekket tar borti hjulet, et hakk tilbake, på med hjulbolter, ned med bil, ferdig (gjøres med brekket helt nede, ikke på første hakket engang). Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Lien Skrevet Januar 24, 2006 Share Skrevet Januar 24, 2006 hmm .. Da er det jo enkelt jo.. Får se litt på dette en gang Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Mack10 Skrevet Januar 24, 2006 Share Skrevet Januar 24, 2006 Lang tid tar det og bytte ene håndbrekk vaieren?? En mek jeg snakket med trodde det tok ham 1.5 timer og fikse.. Vanskelig og gjøre selv?? Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Monsen Skrevet Januar 29, 2006 Share Skrevet Januar 29, 2006 Oppskriften ifølge boken er vel at man først skal stramme bake på selve bremsene for så å stramme inne i kupeen. Det var det jeg gjorde og det funket Beste måten å gjøre det på dette ja. Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå