Jarle Skoftedalen Skrevet Januar 23, 2006 Share Skrevet Januar 23, 2006 Tenkte jeg skulle låne 50k for å få bilen klar for sommern! Hvor burde jeg da låne? Noen erfaringer og tips? Jeg er 20 år, eier ingenting som kan settes som sikkerhet da jeg bor hjemme og ingen av bilene mine er dyre nok til å settes som sikkehet for et lån. Jeg har heller aldri lånt penger før, men gidder ikke gjøre noe halveis og skikkelige råder, understell, bremser osv koster jo penger.. hehe... Er meget takknemlig for alle innspill her Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Filur Skrevet Januar 23, 2006 Share Skrevet Januar 23, 2006 få noen (far/mor) til å stille som kausjonist da... Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Jarle Skoftedalen Skrevet Januar 23, 2006 Forfatter Share Skrevet Januar 23, 2006 åssen er det med GEmoneyBank og eller Citibank? de krever ikke sikkerhet... Kan uansett få mora mi til å stille som kausjonist Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
TrondK Skrevet Januar 23, 2006 Share Skrevet Januar 23, 2006 åssen er det med GEmoneyBank og eller Citibank? de krever ikke sikkerhet...Kan uansett få mora mi til å stille som kausjonist Slike lån er DYRE. Gjerne opp mot 20 % rente. Da blir det en dyr bil. Gå i en vanlig bank og få din mor til å stille som kausjonist. Det er det rimeligste... Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Diesel power Skrevet Januar 23, 2006 Share Skrevet Januar 23, 2006 åssen er det med GEmoneyBank og eller Citibank? de krever ikke sikkerhet...Kan uansett få mora mi til å stille som kausjonist Ikke for alt i verden. Det blir en meget dyr bil. Løpetid over fem år, så vil lånebeløpet nesten doble seg. Det e mafia, og de lever av å svindle ungdom i din situasjon. Gjør som nevnt over. Kontakt din egen bank, helst med sikkerhet hos dine foreldre, eller dropp hele greia. det er ikke verdt det. Mener også å ha lest ett sted at x antall % av disse lånetagerne får betalingsproblemer i løpet av kort tid. Husker ikke antallet, men det var MEGET høyt. Sats heller på en leilighet, og du har sikkerhet innen kort tid. Det er der økonomien ligger, om man kan nevne økonomi i samme setning som bil Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
bzzlink Skrevet Januar 23, 2006 Share Skrevet Januar 23, 2006 Den vanlige banken din kan også gi deg et usikret lån. (hvis ikke, bytt bank) Renten på det vil typisk ligge rundt 10-13 % effektiv rente med dagens rentenivå. Renten hos citibank og lignende ligger på 20-36% effektiv IKKE finn på å lån penger av de! Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Jarle Skoftedalen Skrevet Januar 23, 2006 Forfatter Share Skrevet Januar 23, 2006 ok, takker! Uansett så skal lånet tilbakebetales i løpet av halvannet år, det er ikkeno problem, 50000:18=2778 +renter i måneden funker fint for meg hvertfall Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
kilronan Skrevet Januar 23, 2006 Share Skrevet Januar 23, 2006 Jeg ser for meg at GE Moneybank og resten av gjengen har latterkrampe hele veien til banken hver gang de klarer å lure til seg en kunde. Kan ikke komme på noen mer idiotisk måte å skaffe seg raske penger på. Den dagen du skjønner at du faktisk må betale 20.000 ekte kroner i renter så kommer du garantert til å angre. Men man må jo få lov til å gjøre hva man vil. Men du er i hvertfall advart. Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
eriklepe Skrevet Januar 23, 2006 Share Skrevet Januar 23, 2006 Jeg fikk låne omtrent samme beløp som du snakker om her, da jeg var 19 mener jeg. Litt høy rente var det men ikke så hakkande gale. Det var uten noen sikkerhet også... Så lenge du har vært snill gutt på bankutskriftene dine så er banken snille med deg tilbake. Derfor er det greit å ha banki/forsikring hos samme kundebehandler Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Gunnar Skrevet Januar 23, 2006 Share Skrevet Januar 23, 2006 Det MÅ ikke bli så ille om han kan betale det ned raskt. Men så er det jo noe drit om han ikke kan betale det raskt. Den forrige bilen min kjøpte jeg av GE Capital. Ei stakkars dame i Fredrikstad som ikke klarte å betjene lånet sitt. Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Diesel power Skrevet Januar 23, 2006 Share Skrevet Januar 23, 2006 Det MÅ ikke bli så ille om han kan betale det ned raskt. Men så er det jo noe drit om han ikke kan betale det raskt. Den forrige bilen min kjøpte jeg av GE Capital. Ei stakkars dame i Fredrikstad som ikke klarte å betjene lånet sitt. Slik æ kjøpte bilen min å. Han ble konkurs etter at han ble fristet av slike lån for å løse pengeproblemer. Helt sykt, og veldig synd på han. Jeg sparte meg over 50.000,- på det kjøpet. Bilen stod til 139.000,- Kjøpte den for 85.000,- Nesten 2800,- i mnd`en i avdrag ja. Så kommer renten på minst 1000,- i tillegg. Ca.18.000,- må du da betale for å låne 50.000,- i 1.5år Det blir dyre deler t na bilen din gett. Spørs om du ikke går på ett tap på den bilen der Om du ikke skjønner at det er for mye, så værsågo som Espen Toresen så fint nå heter. Og ønsker deg bedre hell videre i livet. Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Hakon Skrevet Januar 23, 2006 Share Skrevet Januar 23, 2006 Aldri lån penger på den måten. Husk at dette er en upersonlig bank som driver business på en annen måte en din vanlige bank. Det beste er å låne av foreldre.. eller snakk med din personlige rådgiver i banken din... Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
ChrZZ Skrevet Januar 23, 2006 Share Skrevet Januar 23, 2006 Det MÅ ikke bli så ille om han kan betale det ned raskt. Men så er det jo noe drit om han ikke kan betale det raskt. Den forrige bilen min kjøpte jeg av GE Capital. Ei stakkars dame i Fredrikstad som ikke klarte å betjene lånet sitt. Hvor finner man slike biler? Noe spesielle bilselgere/steder man f.eks. søker etter på finn.no? Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Diesel power Skrevet Januar 23, 2006 Share Skrevet Januar 23, 2006 Det MÅ ikke bli så ille om han kan betale det ned raskt. Men så er det jo noe drit om han ikke kan betale det raskt. Den forrige bilen min kjøpte jeg av GE Capital. Ei stakkars dame i Fredrikstad som ikke klarte å betjene lånet sitt. Hvor finner man slike biler? Noe spesielle bilselgere/steder man f.eks. søker etter på finn.no? Til meg var det tilfeldig. Så samme annonsen 2plasser, men med 2 forskjellige priser (139 og 95.000,-). Ringte ASAP. Dette var en søndag. Mandag skulle bilen bli hentet av en innkrever. Jeg ringte innkrever mandagsmorgen og sa jeg trengte dagen på meg, så skulle han få penga av meg. Han skulle ha 80lapper, selger villle ha 5 for å kjøpe seg en arbeidsbil. Ga han det, syntes virkelig synd på han, men ville ikke dekke hele tabben hans. Grei deal, men man trenger penga der og da som regel. Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Nisse Skrevet Januar 23, 2006 Share Skrevet Januar 23, 2006 ville ha fått mor di te å kausjonert eller kansje få lånt cash av ho om ho har moglegheit til da, å sleppa renter å alt stress. desse sleipe bankene er berre te å kresja økonomien med Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå