Gå til innhold

e34 som fusker


Jan e34
 Share

Anbefalte innlegg

89 520 M20. Motoren har i en måneds tid kommet med noen kraftige rykk inntil den ble varm. Noen ganger har det kommet 1 - 2 rykk før den har blitt varm, andre ganger 7-8. Når motoren har blitt varm går den fint. Har hatt den hos BMW som har kjørt diagnose test og sjekket litt ellers, uten å finne noe galt. I dag tok jeg en tur og motoren begynte å fuske kraftig, og bilen klarte ikke lenger å dra seg selv. Jeg ble sittende og pumpe gasspedalen opp og ned en stund for å holde motoren i gang, i håp om at den skulle bli varm. Fikk ikke turtallet over 2000 omdr. Til slutt ga jeg opp og steg ut for å sjekke om jeg hadde med meg slepetau. Tilbake i kupeen prøvde jeg å starte motoren på nytt, og da gikk den plutselig som normalt!

Noen som vet hva dette kan være?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Feilen var følgende: Det var en liten oljelekkasje ved røret for veivhusventilasjonen, der røret går opp i manifolden. Dette gjorde at det rant olje ned i mikrobryteren som sitter under spjeldhuset slik at denne ikke fungerte. Bryteren leser av om spjeldet er åpent eller lukket, og gir signal bl.a. til tomgangsregulatoren.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
 Share

  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...