Ingenteng Skrevet Januar 23, 2006 Share Skrevet Januar 23, 2006 Trenger papirer for å godkjenne min 97 mod 320 coupe b20m52 med turbo. Er det over hode mulig å få dette godkjent? Er det ikke mulig å få dette godkjent uten papirer fra bmw? Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
///MikkeBMW Skrevet Januar 23, 2006 Share Skrevet Januar 23, 2006 Det går vell ann å få det godkjent viss du holder deg under eller på 15% effektøkning. Men du må vell betale hk-avgift også? Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
propan Skrevet Januar 23, 2006 Share Skrevet Januar 23, 2006 Dyr affære. Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Bimmerlars Skrevet Januar 23, 2006 Share Skrevet Januar 23, 2006 Dyr affære. Utdyper du deg litt? Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
///MikkeBMW Skrevet Januar 23, 2006 Share Skrevet Januar 23, 2006 Dyr affære. Utdyper du deg litt? Regner med han meinar at viss du skal trimme en bil registrert etter 01.01.96 og få det godkjent må du betale x-antall kroner pr hest. Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Bimmerlars Skrevet Januar 23, 2006 Share Skrevet Januar 23, 2006 Dyr affære. Utdyper du deg litt? Regner med han meinar at viss du skal trimme en bil registrert etter 01.01.96 og få det godkjent må du betale x-antall kroner pr hest. Hvis det var HK avgiften han tenkte på er jeg enig Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
M3cabriolet Skrevet Januar 23, 2006 Share Skrevet Januar 23, 2006 dyrt!!! ringte tollvesnet i fjor da jeg tenkte jeg skulle bygge om min 320 til m3, den var da import i 2001, og de skulle ikke ha mindre enn 140000,- i avgift!!! i tillegg kom da kjøp av deler, så jeg solgte heller den, og kjøpte orginal M3! er nok billigere å kjøpe bil med større maskin originalt enn å bygge på biler regga i norge etter 96! Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Gunnar Skrevet Januar 23, 2006 Share Skrevet Januar 23, 2006 er nok billigere å kjøpe bil med større maskin originalt enn å bygge på biler regga i norge etter 96! Kommer jo helt an på hvor lenge etter '96 de er regget. Min er regget i juni '97, og bruksfradraget er nå på 95%. Derfor koster det meg ikke mer enn ca. 10k i avgifter å bygge om til 535. I tillegg er det jo en 10-årsregel nå, så om litt over et år er det avgiftsfritt for meg. Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
NSS Skrevet Januar 23, 2006 Share Skrevet Januar 23, 2006 er nok billigere å kjøpe bil med større maskin originalt enn å bygge på biler regga i norge etter 96! Kommer jo helt an på hvor lenge etter '96 de er regget. Min er regget i juni '97, og bruksfradraget er nå på 95%. Derfor koster det meg ikke mer enn ca. 10k i avgifter å bygge om til 535. I tillegg er det jo en 10-årsregel nå, så om litt over et år er det avgiftsfritt for meg. Er det sånn at biler som har vært regga i 10 år er gratis å bygge om? Trodde det kun gjaldt biler som var registrert før 1996 eller noe jeg Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
ChrZZ Skrevet Januar 23, 2006 Share Skrevet Januar 23, 2006 Samme har en kamerat av meg også fortalt det. Siden vi nu er i 2006, og man har en bil som er registrert i Norge etter 01.01.2006, så er det ikke gjelder ikke den reglen om fritak lenger. Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
M3cabriolet Skrevet Januar 23, 2006 Share Skrevet Januar 23, 2006 er nok billigere å kjøpe bil med større maskin originalt enn å bygge på biler regga i norge etter 96! Kommer jo helt an på hvor lenge etter '96 de er regget. Min er regget i juni '97, og bruksfradraget er nå på 95%. Derfor koster det meg ikke mer enn ca. 10k i avgifter å bygge om til 535. I tillegg er det jo en 10-årsregel nå, så om litt over et år er det avgiftsfritt for meg. Er det sånn at biler som har vært regga i 10 år er gratis å bygge om? Trodde det kun gjaldt biler som var registrert før 1996 eller noe jeg dette er da den infoen jeg og har! Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Gunnar Skrevet Januar 24, 2006 Share Skrevet Januar 24, 2006 Er det sånn at biler som har vært regga i 10 år er gratis å bygge om? Trodde det kun gjaldt biler som var registrert før 1996 eller noe jeg Regelen sier at en bil 10 år etter førstegangsregistrering i NORGE kan ombygges avgiftsfritt. Den ble innført 1.1.1996, uten tilbakevirkende kraft, og dette har derfor vært den magiske datoen i 10 år. Nå som vi er i 2006 betyr det for de som kan telle at grensa nå flyttes for hver eneste dag som går, akkurat som 10-årsregelen for omregistrering av varebil til personbil. Bruksfradraget teller også nedover, som med varebilene. Min hadde 90% bruksfradrag før nyttår, nå har den 95%. Jeg vet 100% sikkert at er slik. Det fikk jeg bekreftet av Biltilsynet på fredag i forbindelse med godkjenning av ombyggingsplanene mine. Statusendringskalkulatoren på toll.no viser det samme. Dette er jo noe vi har "visst" at skulle bli slik, men når det gjelder den norske stat vet man jo aldri før dagen er der, så det er MEGET gledelig at det faktisk ble slik man håpet! At hele regelen egentlig er idiotisk i utgangspunktet siden den ikke gjelder førstegangsregistrering uansett land kan man nesten klare å leve med nå som regel fungerer som den skal.. Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
ChrZZ Skrevet Januar 24, 2006 Share Skrevet Januar 24, 2006 At hele regelen egentlig er idiotisk i utgangspunktet siden den ikke gjelder førstegangsregistrering uansett land kan man nesten klare å leve med nå som regel fungerer som den skal.. Jeg klarer ikke å leve med det Bilen min er 2003-modell E36 per Norsk Stats oppfatning, men den likner "merkelig mye" på en 91-modell Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
SanMiguel Skrevet Januar 24, 2006 Share Skrevet Januar 24, 2006 hva med spørsmålet angående papirer? Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå