320it Skrevet Januar 23, 2006 Share Skrevet Januar 23, 2006 Skal skifte simmeringene i girkassen. (lekker litt) må da ned med mellomaksling og eksos... (eller?) er det noe annet som kan skiftes i samme slengen når jeg først har nede dette? Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Pedi Skrevet Januar 23, 2006 Share Skrevet Januar 23, 2006 Sjekk Hardy-skive, gummiopplagringene på girkassen og mellomaksel-lageret.... Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Kim S Skrevet Januar 23, 2006 Share Skrevet Januar 23, 2006 Da du har alt oppe(demontert), så ville jeg ha byttet simmringen på veiva samtidig. Kjedelig om denne begynner å lekke 14 dager etter at simmringen på kassa er byttet! Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
320it Skrevet Januar 23, 2006 Forfatter Share Skrevet Januar 23, 2006 he, der datt jeg ut... veiva er utenfor mitt kunnskapsområde.. mye arbeid? mulig jeg gjør alt på verksted... Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Kim S Skrevet Januar 23, 2006 Share Skrevet Januar 23, 2006 Hmm.....det jeg mente var simmringen i bakkant av motoren, på veivakslingen! Mulig jeg har missforstått litt....du skulle bytte simmringen i framkant av girkassen? I såfall er det lurt å bytte på veiva også. Skal du derimot bare bytte simmring bak på girkassen, så kan trenger du jo ikke bytte den i framkant......dårlig formulert fra min side! Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
320it Skrevet Januar 23, 2006 Forfatter Share Skrevet Januar 23, 2006 skal bytte i bakkant av girkassen. lekker litt der. Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Pedi Skrevet Januar 23, 2006 Share Skrevet Januar 23, 2006 skal bytte i bakkant av girkassen. lekker litt der. OK.. Men da er det simmerringen og ikke simmeringene som du skrev... Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
320it Skrevet Januar 23, 2006 Forfatter Share Skrevet Januar 23, 2006 ok, mulig det. er ikke helt inne på det. Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Rage-A Skrevet Januar 23, 2006 Share Skrevet Januar 23, 2006 Jeg har den simringen til salgs, hvis du ikke har kjøpt den alt.. Send pm Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Eirik Skrevet Januar 23, 2006 Share Skrevet Januar 23, 2006 Jeg skiftet nettopp girkasse på min bil og hadde den hensikt å skifte simmeringen i bakkant før jeg monterte kassen. Problemet er at du trenger spesialverktøy for å løsne mutteren som klemmer nede simmeringen. Endte med at hverken jeg eller Bavaria (største merkeverkstedet i Stavanger!!) klarte å få løsnet den. Beholdt da den gamle... Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Bimmerlars Skrevet Januar 23, 2006 Share Skrevet Januar 23, 2006 Jeg skiftet nettopp girkasse på min bil og hadde den hensikt å skifte simmeringen i bakkant før jeg monterte kassen. Problemet er at du trenger spesialverktøy for å løsne mutteren som klemmer nede simmeringen. Endte med at hverken jeg eller Bavaria (største merkeverkstedet i Stavanger!!) klarte å få løsnet den. Beholdt da den gamle... Det var tragiske saker... Bør ha verktøyet som trengs for å skru BMW skal dem drive BMW verksted! Sikkert unødvendig og si det jeg nettopp sa men, dere er vel alle enige tenker jeg Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Pedi Skrevet Januar 23, 2006 Share Skrevet Januar 23, 2006 Jeg skiftet nettopp girkasse på min bil og hadde den hensikt å skifte simmeringen i bakkant før jeg monterte kassen. Problemet er at du trenger spesialverktøy for å løsne mutteren som klemmer nede simmeringen. Endte med at hverken jeg eller Bavaria (største merkeverkstedet i Stavanger!!) klarte å få løsnet den. Beholdt da den gamle... Det var tragiske saker... Bør ha verktøyet som trengs for å skru BMW skal dem drive BMW verksted! Sikkert unødvendig og si det jeg nettopp sa men, dere er vel alle enige tenker jeg Selv jeg har en slik pipe i garasjen.. hehe.. Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Eirik Skrevet Januar 24, 2006 Share Skrevet Januar 24, 2006 Selv jeg har en slik pipe i garasjen.. hehe.. Hvor fikk du tak i den? Jeg var i hver eneste bilrelaterte butikk i hele Rogaland, og ingen hadde... Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Pedi Skrevet Januar 24, 2006 Share Skrevet Januar 24, 2006 Selv jeg har en slik pipe i garasjen.. hehe.. Hvor fikk du tak i den? Jeg var i hver eneste bilrelaterte butikk i hele Rogaland, og ingen hadde... Bestilte den på Maskinforretningen i Haugesund... Gedore pipe, kosta jo ei formue.... Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå