Gå til innhold

Tempraturføler


Grommern
 Share

Anbefalte innlegg

Hei,

Jeg har akkurat kjøpt tempraturføler til min e36 coupe... Føleren hører til kjørecomputeren inne i bilen... men er ikke helt sikker på hvor føleren ska sitte i bilen...(tror den gamle føleren er borte, fordi på kjørecomputeren står det bare 37 grader).

Er det noen som kan gi meg en tegning/bilde og beskrivelse av hvor den sitter?

På forhånd takk!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Det skal være to ledninger. På min coupe henger temp. sensoren på førersiden, ca 25 - 30 cm under hornet. Ledningene er forholdsvis lange, å skal ikke være problem å finne.. Spiller ikke noen rolle hvilken ledning som kobles sammen, da temp.måleren egenlig bare er en motstand.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Ser her at dere skriver at det er standard med føleren på førersiden. Men slik er det ikke på min bil.

Luftkanalen på pasasjersiden manglet når jeg kjøpte bilen, så føleren lå bare løst. Sa til en bmw forhandler at jeg ville ha en slik kanal med hull til føleren. De skjønte ikke hva jeg mente, sa at føleren umulig kunne være på den siden.

Skulle sett trynet på fyren da jeg viste det til han. :D

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg må rette meg selv her nå.

Den temperaturgiveren som min bil har på høyre siden er til motoren/AC eller noe slikt, ikke til utetemperaturmåler, for det har jeg faktisk ikke.

Da kan det sikkert stemme at utetemperaturgiveren skal sitte i venstre luftkanal.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
 Share

  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...