Divine Skrevet Januar 24, 2006 Share Skrevet Januar 24, 2006 På torsdag som var, trudde jeg toppen hadde gitt seg. Kjøleveska hadde forsvunet, og det var tyggegumi hvit farge på peile pinnen. Når har bile vært på verksted, og de fant ikke noe feil i oljel, heller ikke når de testet toppen . De har målt etter lekasje og finner nada. I eskosen og i kjøleveska. Derimot er varme registre på bilen røket. Og kjøleveska forsvant der.. Hva pokker kan da skape den seie oljen jeg så ?! og det hvite på pinnen?! Verkstede kunne ikke skjønne annet en at det har kommet litt fukt ned peile pinnen.. Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Kenneth BMW Skrevet Januar 24, 2006 Share Skrevet Januar 24, 2006 Hvilken olje bruker du? Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
bjeagle Skrevet Januar 24, 2006 Share Skrevet Januar 24, 2006 Har hørt flere som sier de har opplevd dette når de har brukt shell olje. Den skummer mye!! Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Cure_ Skrevet Januar 24, 2006 Share Skrevet Januar 24, 2006 Er det lenge siden du har skiftet olje på bilen din? Skift olje på bilen din å følg med. Har du igjennomslag imotoren din så burde du kunne se det på tykkelsen på Oljen etterhvert når du peiler.(Oljen blir tynnere og har en tendens til å renne av peilestav hvis det er vann i systemet.(Oljen blir også mere blankaktig) Du kan også se det i FV.expansjonstanken på bilen din om du har noen oljepartikler i FV. (Den seige hvite oljen du ser når du peiler kan du også ha fått av å ha kjørt motoren uten kjølingveske)Da blir oljen så varm at man får en slik "skumme"effekt.) Da "BØR" du skifte olje for da er denne oljens smøre-egenskaper ødelagt. Ta en Vannprøve av oljen hvis du fortsatt føler deg usikker. Maskinisten Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Divine Skrevet Januar 24, 2006 Forfatter Share Skrevet Januar 24, 2006 Er det lenge siden du har skiftet olje på bilen din?Skift olje på bilen din å følg med. Har du igjennomslag imotoren din så burde du kunne se det på tykkelsen på Oljen etterhvert når du peiler.(Oljen blir tynnere og har en tendens til å renne av peilestav hvis det er vann i systemet.(Oljen blir også mere blankaktig) Du kan også se det i FV.expansjonstanken på bilen din om du har noen oljepartikler i FV. (Den seige hvite oljen du ser når du peiler kan du også ha fått av å ha kjørt motoren uten kjølingveske)Da blir oljen så varm at man får en slik "skumme"effekt.) Da "BØR" du skifte olje for da er denne oljens smøre-egenskaper ødelagt. Ta en Vannprøve av oljen hvis du fortsatt føler deg usikker. Maskinisten Det er tatt tester av eksosen, kjølevannet og oljen. Verkstede som så på det sa at oljen så helt perfekt ut,. Sist gang etterfylte jeg olje, da benyttet jeg Esso sin 10-40w Før benyttet jeg en statiol olje som var 10-40w Skal få en komp test på bilen til uken, men merker ikke at den har ytet dårligere en før. Kansje det er rett og slett kommet litt van in med peile pinnen, og det var grunnen ?! Det var det de gjettet på.. Fult olje skift ble gjort i September eller slutten på august. Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå