mhane Skrevet Januar 24, 2006 Share Skrevet Januar 24, 2006 I går begynte bakruteviskeren å gå sakte. Var rask å slå av viskeren da jeg merket den gikk saktere enn normalt og da stoppet den ca midt på ruta og ble stående. Da jeg åpnet glassbakluka med viskerdelen på, kjente jeg selv at viskeren var treg å dra over ruta. Når jeg prøvde å bevege den fra innsiden klarte jeg knapt å flytte på den så det er ikke annet å vente enn at motoren ikke greide å dra den over ruta. Etter å ha fjernet to runde plast deksel kommer to torks skruer til syne som gjør at du kan skrua av hoveddekselet og du kommer til selve mekanismen som ligger i nedre kant av glassluka. Etter rengjøring og en omgang 5-56 så kan jeg nå bevege viskeren med en finger og alt fungerer som normalt. Tror det kan være lurt å åpne øverste del av bakluka og kjenne om viskeren går tregt over ruta en gang i blant for å unngå at motor eller andre deler av mekanismen tar skade. Det ble sinnsyk forskjell i motstand etter smøring. Etter sjekken er det bare å lukke luka igjen og føre viskeren over ruten til du hører og kjenner at den går i lås igjen (med motordelen i nedre luke). Tror dette kan spare E39 eiere for problemer med viskeren bak. Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå