Gå til innhold

Effektanlegg til diesel

bunny
 Share

Anbefalte innlegg

Har hørt 2 325 tds'er med effektanlegg, og kombinert med et sportsluftfilter (konfilter) blir det en sinnsyk rå lyd av denne bilen.

Går ut ifra at det blir noenlunde samme lyden av en 325 td.

Så noen "unormal rar" lyd er det så langt ifra!

Hadde jeg vært deg, så hadde jeg fleska til tvert!

Du merker det faktisk bra, bare ved å bytte ut bakre potte med ei med 2 3" stusser på!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

bunny- jeg har også latt meg imponere av dette. ble forbikjørt av en kollega i mb E270cdi av ganske ny type og når han ga flatt jern måtte jeg nesten stanse for å orientere meg. ryker helt j.. når han ga moderat gass ut av lyskryss osse. min tds soter ikke,med mindre gassen klemmes rett i bånn. da kommer det en sot-sky,men den ekke stor og varer ikke lenge. ser de fleste mb taxier soter,mens bla volvo diesel virker renere

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Snakker om sot, bilen min soter nesten ingenting.. En kompis har en nyere mercedes diesel, han røyklegger gatene når han gir på. Er det olja som er forskjellen?

Akkurat helt eksakt hva som kan til at noen dieselbiler ryker mer enn andre, er jeg ikke sikker på, men mener dette har meget lite med olje og forskjellige typer olje å gjøre. Dette er vel rett og slett dieselrøyk.

Stiller man på mer guffe på dieselpumpa, ryker bilen også mer. (Svart)

Jeg har også en 98' V70 2,5 tdi, med samme type motor som i A6 tdi opp til 98' eller noe. Den ryker noe helt for jævlig ved belastning. Men sitter en KCR Power box på den, så noe av grunnen ligger her.

Stiller man på mer på boxen, ryker bilen mer, og går bedre.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

har aldri hørt dieselmotor med effektanlegg,men ser for meg en unormal rar lyd!!så dette er jeg også interessert å få vite!:-)

Kan absolutt ikke tenke meg at det blir noen rar lyd. Snakker ikke her om en knatrende Audi eller mercedes. Diesel 6`eren til BMW har faktisk ganske god lyd ved pådrag den, og for de som ikke er kjennere av BMW, er det ikke mange som tar den for diesel på pådragslyden.

Når det gjelder soting, tror jeg min gamle E250D har rekorden. Dog etter at den hadde ligget på taket i 1time :wink:

Skulle nesten tro at all olja i motoren røyk ut på under 5min. Så ut som husbrann på hjul da høggern dro avsted med den.

Apropo 250D. Det skulle vær en arbeidsbil, men INGEN må for alt i verden finne på å kjøpe seg noe slikt. Det er den verst motoriserte bilen jeg noen gang har kjørt. Og da har jeg rattet biler som b.la annet veteran NSU, tidlig -70 kadett stv 1,2automat mm.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
 Share

• Hvem er aktive   0 medlemmer

• Ingen innloggede medlemmer aktive
  • Opprett ny...