Gå til innhold

Anbefalte innlegg

Skrevet

I rimelig ganske mange tilfeller på E34 er det styresnekka som er utslitt. Selvsagt kan kuler etc hjelp på, men jeg holder en knapp på snekka di...

Skrevet
er det ikke no innstrammings mulighet på di? seff ikke når det har gått sååå langt men i mindre skala liksom??

Har juster på noen få, men det er så lite det utgjør at jeg bytter nå konsekvent.... Enkelt og greit.

Skrevet

Problemet er jo at slakken oftest ikke kan sjekkes skikkelig uten at det er trykk på snekka :( , og det er jo et lite problem når du står der med en løs snekke.... Men kjøp gjerne fra en hugger, der du får garanti og kanskje bekreftet en km. stand...

Skrevet

Jeg har solgt endel av de for mellom 1500 og 3500 kr (alt etter km. stand og hvilken garanti jeg har måtte gi), men dette har jo vært uten kvittering og pluss montering....

Men finner du ei som er i orden, så glemmer du fort at du har lagt ut en 3-4 lapper så fort bilen er fin og stabil igjen.... Og det er det verdt spør du meg...

Skrevet

Holdt på å justere en slik på en E34 520 95 mod som var gårr ca 170K. Men her må den nok byttes. Har justert frem og tilbake en periode nå og skiftet alt av kuler.... Så styresnekken må nok skiftes ja. Surt.

• 2 weeks later...
Skrevet
er det ikke no innstrammings mulighet på di? seff ikke når det har gått sååå langt men i mindre skala liksom??

Har juster på noen få, men det er så lite det utgjør at jeg bytter nå konsekvent.... Enkelt og greit.

Hvordan strammer man?

Skrevet

Hvordan strammer man?

Den ligger på toppen av snekka såvidt jeg husker - malt i snekkas farge, låst med kontramutter. Men med så mye slakk som du beskriver, så hadde jeg ikke gidda å prøvd engang. Den justeringen er nok ikke beregnet for å hente inn "utslitt-slakk" vil jeg tro..

Skrevet
har samme problem på min e36.

ikke i samme skala da, men ca 3-4 cm slakke.

er det noen vits i å justere?

Du har tannstang, ikke snekke... Kan vel justeres litt der og, men har en lei tendens til å bli litt trå ved full sving da.. :wink:

Men E36en har vel en liten svakhet med slitasje i tannstengene sine?

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

• Ingen innloggede medlemmer aktive
  • Opprett ny...