Gå til innhold

Merkelig lyd i bilen?

Kjartan
 Share

Anbefalte innlegg

Hei, har en 90 mod 518 som jeg kjøpte for ikke så lenge siden...nå nylig har jeg merket meg en merkelig lyd som kommer fra høyresiden bak. Lyden kommer når jeg kjører over fartsdumper, eller dvs rett etter på. Kan d være noe galt med fjæringen bak, hjuloppengent elle dekket? hvis noe er ødelagt er d noen måte og sjekke det på uten og gå til mekaniker? Hvor mye koster det og fikse det isåfall? Jeg var uheldig og tok med meg en fortauskant her om dagen :? , relativt lav hastighet...men kan dette være årsaken?

Er ikke så bilkyndig av meg så jeg håper på noen gode svar fra noen her inne :D

Lenke til kommentar
Del på andre sider

...trur og eg ville fått sjekka opp foringar!

Pris 2-4.000,- om eg ikkje tek heilt feil.

En trenger ikke bytte alle foringer... Bytt høyre bak; 2-300 kroner.

...når han presiserar at han ikkje er så bilkyndig...ja så trur eg ikkje at det å bytte foring er ein jobb han startar med heller.....så eg oppga ein pris som du fort kjem oppi når eit verksted skal ta jobben.

Bytta i 1991 eit kulelager på mellomakslinga på ein Porsche 944, lageret kosta 429,- kr og heile jobben kom på litt i overkant av 14.000,- så det er ikkje alltid at det er så retningsgivande å snakka deleprisar... ;)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

...når han presiserar at han ikkje er så bilkyndig...ja så trur eg ikkje at det å bytte foring er ein jobb han startar med heller.....så eg oppga ein pris som du fort kjem oppi når eit verksted skal ta jobben.

Bytta i 1991 eit kulelager på mellomakslinga på ein Porsche 944, lageret kosta 429,- kr og heile jobben kom på litt i overkant av 14.000,- så det er ikkje alltid at det er så retningsgivande å snakka deleprisar... ;)

Ok, la oss si 1000,- med hjelp fra en mekaniker. Fortsatt mye lavere pris enn det du forespeilet. Å skifte foringer er ikke noe hokkus pokkus og en mekaniker vil ikke bruke mye mer enn en time på det. Du skremmer han jo med regninger på 4000,- :)

Kjartan: Stikk innom Bavaria en dag og få en mekaniker til og sitte på med deg en liten tur. Kan være lurt å gjøre dette en fredag kanskje, da de har mindre å gjøre da. Han vil lettere kunne påpeke hva som kan være galt.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

..med hjelp av ein mekanikar? Det er ikkje alle her inne som har same forhold til mekking som andre.

Seier det igjen...dersom nokon omtalar seg som ikkje bilkyndig så hjelper det lite med litt hjelp frå ein mekanikar, då reng du sikkert at mekanikaren gjer jobben....er ikkje sikker på om 2000+ er så heilt på jordet.

Men for all del...eg skal ikkje skremme nokon! Men vil heller ikkje vere urealistisk. Bytta foring på Passaten og det kosta over 3.000,-

Bedre å vere forberd på 2.500,- og få beskjed om 1.700,- enn å ha utganspunkt i 170,-(som er heilt på jordet) og få beskjed om det 10 dobble.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Takk for mange gode svar

Så var det dette med at jeg ikke var så veldig bilkynidig da :?

lageret i dempertårnet?, foringer? kan noe forklare meg d....er helt grønn på bil...(føreløbig)

bilen er også senket 4 cm...kan dette ha noen betydning?

Jeg kjenner flere som er mekanikere/ iferd med og bli mekanikere, så jeg kan sikker få hjelp fra dem.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

ja vist det på en måte slår i bilen når man treffer en fartsdump eller et hull i veien så er det mest 100% den foringen i toppen av demperen. den som er mellom karosseriet å demperen. eller så kan jo demperen være helt gåen men det kan mån jo kjenne mæ å trykke bilen litt opp å ned på den sia det er.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Trykke bilen opp og ned? som og stå bak bilen og presse på bakparten? hvis den er ødelagt...hvilken lyd kommer det av bilen da? har forresten prøvd å presse på bilen bak...ser ikke noe uvanlig i mine øyne hvertfall:) men hva vet vell jeg

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
 Share

• Hvem er aktive   0 medlemmer

• Ingen innloggede medlemmer aktive
  • Opprett ny...