propan Skrevet Januar 25, 2006 Skrevet Januar 25, 2006 Smeller det er du ferdig da,hvis det smeller og det ikke er godkjent og si-i værste fall noen stryker med... uaktsomt drap...
TronniE46 Skrevet Januar 25, 2006 Forfatter Skrevet Januar 25, 2006 Ja, går jeg for en ESS har jeg ikke det like lett som deg. Er ikke bare å poppe opp panseret da nei, hehe. Nå har jeg heller aldri blitt stoppa i kontroll av bil heller før.. Og jeg kjører tilsammen 1time til og fra jobb. Så jeg blir vel ståppa når jeg får ESS'n på plass
Gunnar Skrevet Januar 25, 2006 Skrevet Januar 25, 2006 Smeller det er du ferdig da,hvis det smeller og det ikke er godkjent og si-i værste fall noen stryker med... uaktsomt drap... Men så skal det jo oppdages også. Og er ikke den økede motoreffekten relevant er det ikke sikkert det blir noe pes av det. Kompis totalvraka '98 Wrangleren sin på isføre med sommerdekk og flere tusen km overskridelse av den årlige kmgrensa. Han kom på en islagt bro og susa ut på et jorde. Med vinterdekk hadde det neppe skjedd. 15% trekk i forsikringsutbetalingen var alt han fikk av straff, og han har 2 år uten lappen for fyllekræsjing (og enda et totalvrak) også bak seg, så det var ikke som om det var noe de så gjennom fingrene med fordi han ikke gjør noe galt..
Hakon Skrevet Januar 25, 2006 Skrevet Januar 25, 2006 så.. om man er seriøs rundt det med å eie bil.. så bør man få den typegodkjennt ? Om man sammenlikner en E 60 520 m Ess-komp vil det koste omtrent like mye som en 530 i da?
Divine Skrevet Januar 25, 2006 Skrevet Januar 25, 2006 Ja, går jeg for en ESS har jeg ikke det like lett som deg. Er ikke bare å poppe opp panseret da nei, hehe. Nå har jeg heller aldri blitt stoppa i kontroll av bil heller før.. Og jeg kjører tilsammen 1time til og fra jobb. Så jeg blir vel ståppa når jeg får ESS'n på plass he he he. regner med at det var min kommentar du sikta til der ?! Det går bra det , kjør på Bruk huet og de reager ikke på det. Kræsjer du bare bilen, og ikke andre er involvert, reager de ikke på det heller. Så ja. Ikke kræsj så det er din skyld og skad andre. Så går det bra.. Nesten litt kardemome loven.. Vær snill og grei..
Gunnar Skrevet Januar 25, 2006 Skrevet Januar 25, 2006 så.. om man er seriøs rundt det med å eie bil.. så bør man få den typegodkjennt ? Her må man visst få klarlagt et par småting.. Typegodkjenning er noe bilfabrikantene/importørene må ta seg av. Dette er ikke noe hvermansen driver med. Vi kan derimot endre litt på bilen og få det godkjent hos Biltilsynet (ikke typegodkjent!), da trenger man bare opplyse forsikringsselskapet om endringene og så kjører man lovlig. Skyline er eksempel på biler som er vanskelig å få registrert i Norge på normalt vis, rett og slett fordi det ikke finnes typegodkjenning på de i Norge/EØS. Jeg er ikke 100% sikker på detaljene rundt en typegodkjenning av biler, men det innebærer sannsynligvis kollisjonstester etc., så jeg tror neppe det er noe man bare kan finne på å gjøre for en enkelt bil..
Bjørn B Skrevet Januar 26, 2006 Skrevet Januar 26, 2006 Har det ikke blitt slike regler nå at biler som er typegodkjent i hele EU også automatisk er typegodkjent i Norge? Mener å ha lest det, i tillegg så leste jeg et annet sted at folk registrerer bilene sine i England, for så å ta de inn til Norge i siste trinn, for da kan ikke biltilsynet si noe pga de nevnte reglene.... Mener det skal være sann, skal lete opp noen linker...
R Andersen Skrevet Januar 26, 2006 Skrevet Januar 26, 2006 Har det ikke blitt slike regler nå at biler som er typegodkjent i hele EU også automatisk er typegodkjent i Norge? Mener å ha lest det, i tillegg så leste jeg et annet sted at folk registrerer bilene sine i England, for så å ta de inn til Norge i siste trinn, for da kan ikke biltilsynet si noe pga de nevnte reglene....Mener det skal være sann, skal lete opp noen linker... mener også å ha hørt noe sånn, men kan ikke bekrefte det.
skywalk3r Skrevet Januar 26, 2006 Skrevet Januar 26, 2006 hmm, har et par spørsmål ang ess charger...er det bare å plugg på, uten å gjør noe med motor? må vel chippes og mappes på nytt?!? men utnom så er det bare plug end play? Mvh Stian S
R Andersen Skrevet Januar 26, 2006 Skrevet Januar 26, 2006 hmm, har et par spørsmål ang ess charger...er det bare å plugg på, uten å gjør noe med motor? må vel chippes og mappes på nytt?!? men utnom så er det bare plug end play?Mvh Stian S kitet er bolt-on, men man må jo selvsagt programere om hjernen.
Divine Skrevet Januar 26, 2006 Skrevet Januar 26, 2006 hmm, har et par spørsmål ang ess charger...er det bare å plugg på, uten å gjør noe med motor? må vel chippes og mappes på nytt?!? men utnom så er det bare plug end play?Mvh Stian S kitet er bolt-on, men man må jo selvsagt programere om hjernen. Og det fikkser vel de på Ess lekent for deg
RWDF Skrevet Januar 26, 2006 Skrevet Januar 26, 2006 Må man ikke biffe opp bremser og diverse andre ting når man øker effekten med 100 gamp?
R Andersen Skrevet Januar 26, 2006 Skrevet Januar 26, 2006 Må man ikke biffe opp bremser og diverse andre ting når man øker effekten med 100 gamp? bilen bremser like effektivt fra 100-0 med f.eks 150hk som 400hk, det er vekten som er avgjørende, men gode bremser er alltid bra, så en oppgradering er selvsagt å anbefale.
Helten Skrevet Januar 26, 2006 Skrevet Januar 26, 2006 jobber selv på et bilverksted og fikk inn e bmw 540 med ettermontert kompressor fra ess. men da vi hadde eu kontroll på den lå reimen som driver kompressoren inne i bilen på passasjer siden.. så kompressoren har jo ingen funsjon uten reimen på. så den ble da godkjent..
mAZE Skrevet Januar 26, 2006 Skrevet Januar 26, 2006 Jeg har hatt bilen siden mai og er kjempe fornøyd med kompressoren min.
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå