Divine Skrevet Januar 25, 2006 Share Skrevet Januar 25, 2006 Hvordan kan jeg få kondens i oljen ? Det har jeg nemmelig greid og fått, siden toppen min og topp pakning er ok.. Jeg er ingen motor ekspert, men jeg har tenkt på en ting. Ekksos og olje gasser samler seg i toppen på bilen (ved olje på fyllings lokket) dette skal tilbake i motoren og bli forbrent en gang til... Hvordan skjer det? Er det ventil som styrer dette? Gamle biler var det nemmelig det. OG da, kunne ventilen som styrte dette henge seg opp, som gjorde at kondens sammlet seg i toppen og presset ned i olje pannen på bilen, slik at det kom på olje pinnene også. Kan dette ha skjedd? Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Jan e34 Skrevet Januar 26, 2006 Share Skrevet Januar 26, 2006 Ved mye småkjøring kan det bli majones under oljepåfyllingslokket. Kjør en lengre tur og se om det blir borte da. Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Divine Skrevet Januar 26, 2006 Forfatter Share Skrevet Januar 26, 2006 Ved mye småkjøring kan det bli majones under oljepåfyllingslokket. Kjør en lengre tur og se om det blir borte da. Ja, det blir vekk ved kjøring, men kommer fort tilbake. Synes også på pinnen. Derfor lurer jeg på om de gassene som samles i toppen blir presset ned i bundpannen ? Det kan jo forklare den hvite guggen som kommer på pinnen i ny og ne,. Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Jan e34 Skrevet Januar 26, 2006 Share Skrevet Januar 26, 2006 Det er ikke unormalt at det blir litt majones ved peilepinnen og oljepåfyllingslokket på e36 ved småkjøring. Hvis derimot oljen er grå på nivåmerkingen på peilepinnen(den nederste delen som er nedi i motoren), eller det er olje i kjølevæsken, motoren lekker mye olje eller det ryker mye av bilen - kan toppakningen være gåen. Oljedampen i toppen samt veivhuset ledes med slanger/rør til innsuget. Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Divine Skrevet Januar 26, 2006 Forfatter Share Skrevet Januar 26, 2006 Det er ikke unormalt at det blir litt majones ved peilepinnen og oljepåfyllingslokket på e36 ved småkjøring.Hvis derimot oljen er grå på nivåmerkingen på peilepinnen(den nederste delen som er nedi i motoren), eller det er olje i kjølevæsken, motoren lekker mye olje eller det ryker mye av bilen - kan toppakningen være gåen. Oljedampen i toppen samt veivhuset ledes med slanger/rør til innsuget. Lurer på om de slangene/ røra er tette eller noe, og det gjør at det danner seg litt gugge her og der. Og selve motor oljen er fin. Bilen har vært på verksted, fordi jeg trodde toppen hadde godt. De har testet eksosen (sett etter glycol) og testa kjøeveska pluss kjølesystemet. Ja ja.. For bare kjøre litt mer med bilen, ta en sikkelig service , der plugger olje filter og olje blir skiftet.. Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå