Gå til innhold

Biltilsynet, godkjenning osv.


eriklepe
 Share

Anbefalte innlegg

snakket just med biltrangsynet ang. ombygging fra e30 320 til 325, m50 motor.

Det de sa jeg trengte fra papirer fra bmw over alt jeg trengte å bytte for å få den godkjent som 325. Det er, såvidt jeg vet kun bakbremsene(320 har også ventilerte foran).

Noen som har gjort dette før? Synes egentlig det var litt tungvindt, når det kun gjelder bremsene.

forresten utrolig frekk mange av disse som svarer telefonene der.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Du får såvidt jeg vet ingenting fra BMW lenger. Ta i bruk ETK og sammenlign alle forskjellige deler, sett opp lister over det som er forskjellig, og evt. få et verksted til å bekrefte at det stemmer.

Frekke.. vil anta de får TEMMELIG mange rare telefoner fra folk som skal bygge om i hytt og gevær uten å ha innsikt i regler og prosedyrer i det hele tatt. Sikkert litt slitsomt i lengden. Derfor valgte jeg selv å skrive et saklig og delvis spørrende brev (jeg passet på at jeg ikke skulle fortelle DE hvordan dette fungerte, de fleste vet selv hvordan det er å bli fortalt av andre hvordan jobben skal gjøres), og ble oppringt av en meget hyggelig kar fra Tønsberg-stasjonen forrige fredag som kunne informere om at jeg fikk klarsignal for ombygging. Jeg skal visst nok også få dette skriftlig i lag med et skriv om hvordan ting skal foregå fremover.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

ok, det var det jeg trodde også...

Kanskje et tåpelig spørsmål men kan jeg godkjenne den som en vanlig 325(170hk) uten motor? For deretter å holde meg innenfor 15% effektøkning med en m50 tenkte jeg.

Forresten alle de som skulle sette meg over som var frekk. Fikk direktenr til de som har med dette å gjøre, de var greie.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

send brev eller mail:) men nå er det jo blitt sånn at det er kun en trafikkstasjon i ditriktet ditt som kan ta godkjenningen, og da er det greiest å ha en kontaktperson på den trafikkstasjonen

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg snakka med biltilsynet i Trondheim og la fram planene mine til en der. Han sa han gjerne ville hjelpe. og sendte meg derfor en "mal" på en søknad. denne "malen" er 1 av 2 du må fylle ut før du kan starte og bygge om. På denne malen fyller du ut kun i små detaljer hva du skal utbedre/endre på bilen din.. Hvis biltilsynet synes dette ser ok ut. får du tilsendt et brev (2 av 2) der du skriver nøyaktig hva du har tenkt å gjøre.

Godkjenner de dette kan du starte ombyggingen.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Det er i hvert fall én forskjell til på e30 320 og 325, og det er at 320 mangler stab stag bak. Hvis det skulle ha noe å si i denne sammenhengen.

Noen trafikkstasjoner er vanskelige, andre greie. Jeg vet at http://www.kollevold.no har kjennskap til en del snille stasjoner, du kan jo høre med dem (bør kanskje shoppe et par bremseklosser el. likn. samtidig)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

men nå er det jo blitt sånn at det er kun en trafikkstasjon i ditriktet ditt som kan ta godkjenningen, og da er det greiest å ha en kontaktperson på den trafikkstasjonen

Synes det der høres litt rart ut, selv om jeg har hørt det samme. Det ble påstått at Skien skulle være godkjenningsstasjon for sør-østlandet, men jeg sendte brev til stasjonen i Tønsberg, og det var også de som gav meg klarsignal til godkjenning, og evt. ville komme hit og se over saker og ting før ombygging.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Det er i hvert fall én forskjell til på e30 320 og 325, og det er at 320 mangler stab stag bak. Hvis det skulle ha noe å si i denne sammenhengen.

Jepp, den vet jeg om. fjærbein foran er en annen ting, men ser at min årsmodell av 320 ble levert med både 45mm og 51mm fjærbein, så det er jo bare å måle :x

Får vel sende et pent brev jeg også, skriftlig er kanskje best i første omgang.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
 Share

  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...