mms Skrevet Januar 26, 2006 Share Skrevet Januar 26, 2006 Har vurdert å ta en liten motorvask, jevli skittent under panseret mitt. Lurte på om det er farlig/kan ødelegge noe om man bruker mye vann? Går det ann å spyle? Er det en plass man kan få motorvask? Verksted eller noe? Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
R Andersen Skrevet Januar 26, 2006 Share Skrevet Januar 26, 2006 vil anbefale deg å vente til vår/sommer med motorvask. kulde og fuktighet er ingen god kombinasjon, og det tar lang tid å drive ut fuktighet nå på denne årstiden, så sant du ikke har en oppvarmet garasje etc å stå i. -dekk til elektriske komponeneter med plastfolie/plastpose etc -spray på rensevæske og la virke -bruk en børste/svamp til å skrubbe bort olje/skitt på motorblokk -spyl av med høyttrykk, men vær forsiktig og spyl på litt avstand dette er slik jeg pleier å gjøre det. avslutter med å tørke opp det meste av vannet og sprayer på plastfornyer på plastdeksler etc. nb! husk å vaske motor når den er kald! en varm motor får rensevæsken til å tørke raskt slik at den ikke får virket, og å sprute vann på en varm motor kan føre til kondensering inne i elektriske komponenter som kan påvirke driften og i værste fall føre til elektrisk overslag. Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
mms Skrevet Januar 26, 2006 Forfatter Share Skrevet Januar 26, 2006 Får prøve meg frem. Hva slags deler bør jeg dekke til? Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Jan e34 Skrevet Januar 26, 2006 Share Skrevet Januar 26, 2006 Nå er M52 motoren ganske innkapslet kontra en pre '91, så jeg vet ikke om det er noen elektriske komponenter som bør dekkes til. Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
propan Skrevet Januar 26, 2006 Share Skrevet Januar 26, 2006 Jeg spyler som en gal mann rett i jeg. Skal det bli rent så skal det bli rent. Blåse over med luft etterpå,ihvertfall i plugghulla(overslag). Må dere slutte å være så redde for alt. Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Maxxsonics Skrevet Januar 26, 2006 Share Skrevet Januar 26, 2006 stort sett går det bra med å sprute med høytrykkspyler over alt, men bør ikke spyle rett på sikrings boks, dynamo, plugger og fordeler.. men ta trykkluft å blås tørt igjen etterpå så går det stort sett bra! har tatt jæveli mye motorvark jeg og aldri hatt noe problem! Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå