Gå til innhold

Anbefalte innlegg

Skrevet

Hei!

Trenger råd fra noen som har peiling på lakkering. Jeg har kjøpt m3-speil til bmwen min og tenkte på å prøve å lakke de i riktig farge selv..

Jeg vil gjøre dette ordentlig så jeg hadde satt stor pris på om dere kunne fortalt meg hva jeg trenger og hvor jeg får tak i det? Alt fra grunnarbeid til ferdig resultat. Jeg har ikke noe peiling på dette så håper dere kan bidra med litt hjelp.

bilde av speilet:

260120065hy.jpg

Skrevet

Lakkeringstips: Slip vekk eventuelle ujevnheter, vask med silikonfjerningsmiddel og tørk av. Lakk med plastprimer og heftgrunning. Legg på topplakk og eventuell klarlakk. Man kan også ta sjangsen på å lakke topplakk rett på, men vi anbefaler alltid å gjøre et grundig forarbeid!

Skrevet

Hvilken farge skal de bli?

Puss ned fargen som er der om de ikke skal være lilla mer, spray på grunning, puss ned grunningen til du får en smooth overflate, spray på fargen. 2-3 strøk tenker jeg. Så evnt. klarlakk. Correct me if I'm wrong :wink:

Skrevet

Obs huft heftgrunning.. denne er å få kjøpt på sprayboks. denne gjør slik at lakken fester seg i plasten.. en ting til som må til er vel soft faze som er noe som gjør at plasten blir mykere, er denne før hard vil den ikke bli sittende..

correct me if im`m wrong ;)

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

• Ingen innloggede medlemmer aktive
  • Opprett ny...