acewolf Skrevet Januar 27, 2006 Share Skrevet Januar 27, 2006 Hei! Har litt lyst til å montere en turbo i den stakkars lille 316 motoren min. I første omgang for å lære. Har fått tak i en liten Garret T15 turbo fra Jarle Skofterdalen. En ting vi lurer på! Blir motoren for stor for turboen?? Evt, MÅ jeg dekomprimere hvis jeg bare skal ligge på mellom 0.4 og 0.5bar? Dette er hva jeg har fått med meg foreløpig: Jeg trenger turbo, wg, intercooler, manifold (som vi lager selv av den orginale) oljeretur fra bunnbapanna. Er det noe jeg ikke har fått med nå? Noen snakker om olje inn og olje ut på turboen, men som sagt, er skikkelig ny på dette, men åpen for å lære... Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Lien Skrevet Januar 27, 2006 Share Skrevet Januar 27, 2006 Så lenge du ikke lader mer enn 0.5 bar så skal det gå bra og ikke gjøre noe mer med motoren.. Etter det må kompresjon senkes enten ved bytte av stempler eller tykkere toppakning! Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Pedi Skrevet Januar 27, 2006 Share Skrevet Januar 27, 2006 Tror ikke akkurat den turboen rykker i pungen på den motoren... Ei heller ødelegge for mye pga leveringsmengde. Pass nå bare på A/F-ratioen og eksostemp - så går det sikkert greit... Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå