NSS Skrevet Januar 27, 2006 Share Skrevet Januar 27, 2006 Hadde bilen min på eu-kontroll idag... Fikk et par mangler pga at det lekker bittelitt olje Han sa det kunne være oljetrykksbryteren... Noen som er enig? Stoler ikke på han karen... Han ga meg mangel på samtlige parklys... Han sa at de ikke fungerte, men det gjør de Ergo: ALDRI uansett hva du gjør, ikke ta eu-kontroll på Real-bil i heggedal! Bare noe dritt, han la på masse ekstra feil fordi han ville at han skulle fikse det der... Jævla støgg kar... Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Lien Skrevet Januar 27, 2006 Share Skrevet Januar 27, 2006 Gjør det på biltilsynet! Der har de ingen som sjekker seg så de ofte ikke så strenge og i tillegg så lurer dem deg ikke til å skifte blinklysoljen som noen mekanikere gjør! Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
NSS Skrevet Januar 27, 2006 Forfatter Share Skrevet Januar 27, 2006 Hehe... Men er 1.06 i avgass mye? Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Schnellfahren Skrevet Januar 27, 2006 Share Skrevet Januar 27, 2006 Hehe... Men er 1.06 i avgass mye? Jeg hadde min på EU i dag... 6 ganger over MAX kravet (er vel 0,5?) ... Lukter at dette blir dyrt.... LMM, Lambda eller hjernen tenker jeg det er på min.... Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Lien Skrevet Januar 27, 2006 Share Skrevet Januar 27, 2006 Bytt lambda først da Lønner seg alltid å begynne med det enkleste.. Noen som veit om alle biltilsyn har miljøstasjon som man kan måle avgassen selv ved? Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Morten318 Skrevet Januar 27, 2006 Share Skrevet Januar 27, 2006 Hehe... Men er 1.06 i avgass mye? Jeg hadde min på EU i dag... 6 ganger over MAX kravet (er vel 0,5?) ... Lukter at dette blir dyrt.... LMM, Lambda eller hjernen tenker jeg det er på min.... Æi.. surt... får håpe det ikek er noe alvorlig.. Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
NSS Skrevet Januar 27, 2006 Forfatter Share Skrevet Januar 27, 2006 Hehe... Men er 1.06 i avgass mye? Jeg hadde min på EU i dag... 6 ganger over MAX kravet (er vel 0,5?) ... Lukter at dette blir dyrt.... LMM, Lambda eller hjernen tenker jeg det er på min.... Byttet lambda`en min 2ganger jeg Hva er LMM? Kan det hende at jeg må bytte hjernen? :S Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Stian Børresen Skrevet Januar 27, 2006 Share Skrevet Januar 27, 2006 lmm = luftmengdemåler Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Schnellfahren Skrevet Januar 27, 2006 Share Skrevet Januar 27, 2006 Byttet lambda`en min 2ganger jeg Hva er LMM? Kan det hende at jeg må bytte hjernen? :S LMM = Luftmengdemåler... som igjen er et bevis på at luft IKKE er gratis Jeg er redd jeg må bytte den, men håper seff at det bare er lambda'n... LMM'en koster som sagt en del... Vet ikke hva du må gjøre, jeg har jo ekstreme verdier i forhold til dine "stusselige" 1.06 ... kansje det holder med Lamdabytte eller noen justeringer på din?? Veit bare at noen E-36 har hatt litt trøbbel med dårlig drenerte rom der hjernen er og noen har derfor fuktskader... noen av problemene som da oppstår mtp motorproblemer kan da spores tilbake til en defekt hjerne... Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Kjetil Sømme Skrevet Januar 27, 2006 Share Skrevet Januar 27, 2006 LMM = Luftmengdemåler... som igjen er et bevis på at luft IKKE er gratis Jeg er redd jeg må bytte den, men håper seff at det bare er lambda'n... LMM'en koster som sagt en del... Vet ikke hva du må gjøre, jeg har jo ekstreme verdier i forhold til dine "stusselige" 1.06 ... kansje det holder med Lamdabytte eller noen justeringer på din?? Veit bare at noen E-36 har hatt litt trøbbel med dårlig drenerte rom der hjernen er og noen har derfor fuktskader... noen av problemene som da oppstår mtp motorproblemer kan da spores tilbake til en defekt hjerne... Jeg har sett et par sånne drukna hjerner, du kan lett se om det er et problem på dem når du åpner dem. Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
NSS Skrevet Januar 28, 2006 Forfatter Share Skrevet Januar 28, 2006 hm... sjekket litt rundt og om jeg ikke forstår feil så kan jeg ha opp til 1.81 i avgass? http://www.lovdata.no/for/sf/sd/td-1994 ... .html#25-2 Gjett hvem som skal tilbake å få han til å ta en ny kontroll gratis I tillegg står det av støttdemperen min lekker olje, jeg har gasdempere Og det lakk ingenting når jeg så etter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Arimanni Skrevet Januar 28, 2006 Share Skrevet Januar 28, 2006 Her har du avgassane på det programmet som verkstadene brukar (autodata).. Desse verdiane er for BMW E34 520 12v med katalysator 1990 mod: CO innhold ved tomgang - eksosrør kat. 0,5 max CO innhold ved tomgang - målerør 0,2 - 1.2. CO2 ved tomgang 14,5 - 16 O2 ved tomgang 0,1 - 0,5 Lambda verdi ved økt tomgangshastigheit 0,97 - 1,03... Vist du ikkje har bilen innenfor dei verdiene der, får du den desverre ikkje eu ok EDIT: Og det med olja, vist det ligg olje på golvet etter han er ferdig med å eu ok den, får du 2 feil Desverre Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Bimmerlars Skrevet Januar 28, 2006 Share Skrevet Januar 28, 2006 Real-bil i heggedal høres seriøse ut... Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
babjorn Skrevet Januar 28, 2006 Share Skrevet Januar 28, 2006 mye dårlige verksteder..hadde min på EU-kontroll for 2år siden,det eneste som var feil var senke sette mitt,jeg trengte godkjenings papirer på det..men jeg hadde ikke senkesett..2 av fjerene var knekt,så byttet dem å viste den en annen plass å den var fin bra sjekket Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Boss Skrevet Januar 28, 2006 Share Skrevet Januar 28, 2006 Sett bilen på et BMW verksted, de sjekker motor historikken i hjernen. Og finner ut hva som ikke er som det skal. Slipper da og bytte deler på måfå. Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå