Gå til innhold

Hva koster lakkering av panser?


Eirik
 Share

Anbefalte innlegg

Det begynner å bli en del steinsprut på panseret. Noen som har en formening om hva det kan koste å lakkere bare panser? Calypsorot metallic.

DSC04620.jpg

Ikke så lett å se, men hvis en ser nøye etter ser en litt helt fremme. Og det er bare begynnelsen... :cry:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

eller hva med å lakke det selv? og hvis du skal ta det på verksted kun på grunn av steinsprut så ring ditt/dine lokale lakk verksteder å hør hva dem skal ha for å oversprøyte et panser pga steinsprut? da bare rubber dem ned panseret å lakker opp med fargen. og klarlakk. da blir det ikke noe pussing osv altså mye billigere og du skrur jo seff av panseret selv å tar det med så da blir det vell et sted mellom 2-3k tipper jeg. men beste som er, er å ringe rundt å høre.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

eller hva med å lakke det selv? og hvis du skal ta det på verksted kun på grunn av steinsprut så ring ditt/dine lokale lakk verksteder å hør hva dem skal ha for å oversprøyte et panser pga steinsprut? da bare rubber dem ned panseret å lakker opp med fargen. og klarlakk. da blir det ikke noe pussing osv altså mye billigere og du skrur jo seff av panseret selv å tar det med så da blir det vell et sted mellom 2-3k tipper jeg. men beste som er, er å ringe rundt å høre.

tror du virkelig at det vil funke å bare matte panseret og oversprøyte det?

det vil se så jævlig ut at du ikke vil betale for det engang!

er ikke rart at folk mener det er så jævli dyrt, når de tror at det bare er sånn og sånn! det er mye mer jobb enn de fleste tror, den som tviler skal få ta en dag i verkstedet sammen med meg!

et panser uten bulker men med steinsprut, må slipes grundig ned, helt ned til stålet om det er noen som har vært så langt ned! så bør man ha på en syregrunning, før man sprøyter på en slipegrunning/fyller, når denne er tørr klosser man den til den er jevn og sliper over med maskina tilslutt (jeg går over med p1000 og vann også, men er ikke alle som gjør dette) deretter kan man vaske det rent og lakkere i vei!

regnestykket ditt blir forresten som dette:

starttid+objekttid/100*timesprisen+mva

eksempel:

147p + 225p = 372p / 100 = 3,72 * 1000 = 3720,- +25% mva

totalpris: 4650,-

starttid: er en fastsatt tid regnet i perioder denne er lik på alle jobber uansett hvor stor den er, unntaket er i acrylfarge da er den 126p, og det er egne tidlister før løse plastdetaljer!

objekktid: er en fastsatt tid regnet i perioder som tilsier hvor lang tid det vanligvis tar deg å gjøre denne delen ferdig! disse tidene finnes i tidliste-boka eller på DBS-system!

timesprisen: er sammenslått verkstedets arbeidspris pr time, og materialtid pr time, i eksempelet er det brukt følgende: 730+270,-=1000,-

mva: 25% av alt du bruker penger på skal staten ha!

håper du ble no klokere!

OBS: eksempelet er regnet ut i fra hodet, jeg husker ikke akkurat tiden på et sånt panser uten å se etter i boka eller dbs'en!

og timesprisene kan variere +- fra dette eksempel fra verksted til verksted!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

M3cabriolet, hehe jeg viste jeg kom til å trigge deg med det svaret jeg hadde hehe. og jeg vet egentlig at det et litt mere avangsert en det jeg skrev men er en mulighet og jeg nevte aldri at det kom til å bli bra hehe.

men hvis du har lyst tar jeg gjerne en dag i verkstedet sammen med deg for jeg er sugen på å kunne mere om lakering hehe.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

.....regnestykket ditt blir forresten som dette:

starttid+objekttid/100*timesprisen+mva

eksempel:

147p + 225p = 372p / 100 = 3,72 * 1000 = 3720,- +25% mva

totalpris: 4650,-

.......

Takk for utfyllende svar! :)

Tviler vel egentlig på at jeg kommer til å gjøre noe, ble litt dyrere enn jeg hadde regnet med desverre.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
 Share

  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...