Arild G. Skrevet Januar 28, 2006 Share Skrevet Januar 28, 2006 Driver å kikker etter m3 coupe interiør til e36 og vurderer å kjøpe fra utlandet (autopower, ebay ol.) Lurer da på hvordan det er med moms når jeg handler fra en privatperson i utlandet. Må den personen skrive varens verdi på pakka? og hva skjer visst det ikke står noe om verdi på pakka? Og skal moms betales for pakkens verdi inkl. frakt, eller kun pakkens verdi? Noen som har peiling eller erfaring på dette? Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
sundgotcustomstreet Skrevet Januar 28, 2006 Share Skrevet Januar 28, 2006 moms må betales uansett. frakt skal også regnes med..og varens verdi skal merkes...hvis ikke tror jeg d kan bli stoppet i tollen og verdien må dokumenteres etterpå... Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
ChrZZ Skrevet Januar 29, 2006 Share Skrevet Januar 29, 2006 Faktisk, så kan man få MVA på gjenstander kjøpt brukt i utlandet ja. MVA blir regnet ut ifra verdi + frakt (altså, samlet verdi) Siden du set på autopower og slikt, så vil jeg anbefale deg å heller hente interiøret fysisk i sverige. Skal være -mye- større sjanse for å ikke bli stoppet da, enn om du får det sendt til norge. Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
propan Skrevet Januar 29, 2006 Share Skrevet Januar 29, 2006 Problemet er at hvis du blir stoppet risikerer du at de tar det fra deg.. Men det er bare å få selger til å skrive en kvittering på 3-400 kr så toller du bare det inn ut ifra det.. 100kr i toll. Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
TBG.E30 Skrevet Januar 29, 2006 Share Skrevet Januar 29, 2006 Er bilen du skal ha det i kjørbar? Beste er da å kjøre over til Sverige med minimalt av interiør. Så klipser du på mest mulig av dørtrekk lister baksete osv. Så lager du da en kvittering på kun framstoler og ev. teppe og slike ting. Komplett interiør til 4-500,- tror jeg nok ikke tollerne vil tro på. Summen må være rèell viss ikke vil de holde det igjen på grensen. Derfor er det best å kunne "hurtigmontere" mest mulig først, så tolle minimalt av det du ikke får "hurtigmontert" da til f.eks. 4-500,-. Det tror jeg de har litt lettere for å "svelge". Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Arild G. Skrevet Januar 29, 2006 Forfatter Share Skrevet Januar 29, 2006 bilen det skal monteres i er kjørbar ja, og det interiøret jeg har sett på ligger ca 90 mil fra der jeg bor (møre&romsdal) så 180mil t/r blir ganske drøyt. og det er vel ikke så populert å kjøre uten baksete og pasasjerstol heller (visst purken er ute). kan vel kanskje vere troverdig visst jeg får han til å skrive at prisen er 5000,- og med 2500,- i frakt så blir det jo fortsatt ca 2000,- å betale i moms. Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
TBG.E30 Skrevet Januar 29, 2006 Share Skrevet Januar 29, 2006 Kommer som sakt an på hvor mye du skal bytte. Viss du kjører med framstolene men uten baksete kan du f.eks si du har hatt vannlekasje og holder på å tørke baksetet. Så lenge framstolene med nakkestøtte er synlige, skal det mye til før noen oppdager at baksetet og dørtrekk osv. er borte. Da må de kjøre opp på siden av bilen din å kikke rett inn. Det er det tvilsomt att de gjør uten grunn. Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Håvard ///M3 Skrevet Januar 29, 2006 Share Skrevet Januar 29, 2006 Jeg kjøpte et M3 coupe interiør i sverige og betalte 9000. selger laget to kviteringer(uten oppfordring fra meg) da jeg bare kunne vise fram den med lavest verdi om det skulle bli noe rabalder.. jeg monterte alt der borte så om jeg hadde blitt stoppa i tollen hadde de ikke funnet noe å tolle uansett. Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Hylland Skrevet Januar 29, 2006 Share Skrevet Januar 29, 2006 Hva viss man sier at det er en gave? Eller at vedkommende kjøpte det av deg, men det passet ikke, derfor sender han det tilbake? Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå