Gå til innhold

Demontere sikringsboks. Hvordan?

Anbefalte innlegg

Skrevet

Skal installere tåkelys nu, og det krever at jeg må inn i sikringsboksen. Dvs under der man setter i sikringene.

Det er fire Torx 10 skruer som jeg da må montere for å løfte av det lokket. Noen som har erfaring med dette? Jeg har nu fått av tre av fire skruer, men den siste sitter så jævlig mest krøkkete til (den som er lengst inn mot torpedoveggen -> nærmest motoren.

Virker som den sitter umenneskelig hardt fast. Noen som har en idé på hvordan få denne løs?

Evt, så kan jeg kanskje demontere -selve- sikringsboksen fra torpedoveggen. Er denne da skrudd fast fra kupésiden? Altså... under der hvor rattet sitter og slikt? Er dette en enklere måte å gjøre det på for å nå frem til den siste skruen? :?

Virkelig irritert nu! Argh..

Skrevet

Prøvd med skralle e.l. (type lang) for å løyse skruen? Av og til må ein berre ta godt i for å løyse skruar...

Evt. smørje med 5-56 e.l., la det virke eit par minuttar og prøve på nytt...

Skrevet

Har prøvd med en skralle som er... 20cm lang (to forlengere) ikke det hjalp heller. har også prøvd med bare én forlenger, samt slik en som "bøyer" vinkelen (denne får man ikke nok nedovertrykk på skruen at det er noen vits).

Spørs om vi har noen slik 5-56 i hus :?

Skrevet

Reknar med det ikkje er så store skruar det er snakk om? Då burde du få meir enn nok moment med ei slik skralle :? Tippar det er fastrusta eller noko...som sagt kan du prøve med 5-56...får det hos nærmaste jernvarehandlar e.l...

Skrevet

Fikk skruen løs til slutt nu (er ekstremt(!!!) kronglete å komme frem til den).

Fikk lagt opp alle ledninger, koblet her og koblet der, samt montert knapper o.l.

Så skulle man prøve, men neida. Intet lys. Ingen strøm i kabelen til tåkelyset... GREAT! Har slitt nu i 7 timer. Aaaargh!

• 1 month later...
Skrevet
Fikk skruen løs til slutt nu (er ekstremt(!!!) kronglete å komme frem til den).

Fikk lagt opp alle ledninger, koblet her og koblet der, samt montert knapper o.l.

Så skulle man prøve, men neida. Intet lys. Ingen strøm i kabelen til tåkelyset... GREAT! Har slitt nu i 7 timer. Aaaargh!

sleit som f** sjøl med å få av toppen jeg også!

endte opp med at jeg vrengte av hele skrua med en stor tang!! men vet ikke hvordan jeg skal kople under der med ettermonteringskit?

har du mulighet for å vise/forklare?

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

• Ingen innloggede medlemmer aktive
  • Opprett ny...