Gå til innhold

Hvor plassere gps antenna


Anbefalte innlegg

Angående det med monteringssted for GPSen og signal.. vi har stort sett hatt GPSen i midten på dashbordet helt inn mot ruta, og det fungerer stort sett helt fint, men både i Hamburg og Oslo hadde vi problemer med signalene mellom de høye bygningene. Siden GPSen min har gummibelagt magnet under var det bare å tilte takluka litt og slenge den opp på taket. Da fungerte det mye bedre... så jeg vil påstå taket er det beste, da har den mulighet for å treffe en satellitt i 360 grader, i motsetning til på godt under 180 grader i frontruta. Satellittene står jo tross alt ganske lavt på himmelen, og den må jo ha klar sikt til x antall satelitter for å fungere som den skal..

Men snakker man fast montering sier det seg selv at man enten må ha haifinne-GPS eller legge den på dashen/hattehylla. En klump på taket er ikke så flott.. ;)

Nå er heldigvis avic x1r laget slik at om alt er koblet til så fungerer den i tuneller osv..

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg fikk med en slik Pioneer AVG-VDP1 (Real-Time Vehicle Dynamics Processor) ting da jeg kjøpte anlegg.. Denne gleder jeg meg virkelig til å teste..

Det skrives jo i instruksjonsbøker osv at antennen bør monteres ute for best signaler.. et alternativ er jo midt på bagasjelokket, som for eksempel Audi har valgt på blandt annet de første a8.. antennen kan du jo lakkere i bilens farge..

Men jeg tror like vell jeg kommer til å montere den bakerst i hattehyllen, helt inntil ruten.. blir nok penest det..

Jeg har gps antenna under øvre del av dasjen, lagt oppepå den ene (igjenværende) luftekanalen, med "mettalfesteplata med dobbeltsidig tape på" under.. Antenna trenger mettal under seg, og fri "sikt" over.. Det funker bra, sålenge bilen ikke har klimakonfort frontrute, da slipper ikke ruta igjennom signalene. Denne monteringsmåten er rimelig identisk med den originale måten, gps-antenna er montert i f.eks e39.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
 Share

  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...