Lien Skrevet Januar 30, 2006 Share Skrevet Januar 30, 2006 Noen her inne som bruker denne programmet? Har akkurat fått tak i det og det virker genialt, men noen som veit hvor jeg kan få tak i utstyr for å lese av feilkoder på bmw? Evn. lage en eller anna form for prøvelampe for å lese det av. Prøvde å lese hvordan man gjør det inne på programmet men oppfatta ikke helt det.. Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
mEhE Skrevet Januar 30, 2006 Share Skrevet Januar 30, 2006 må vel ha en slik OBD-II for å lese feilkoder? http://www.carputer.no/Shop/index.php?cPath=47&osCsid=11c9a13420e10b3822993f8f05276d7c her står vel noe mer om obd http://carputer.no/index.php?name=Forums&file=viewforum&f=24 Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
2RE_Racing Skrevet Januar 31, 2006 Share Skrevet Januar 31, 2006 Jeg har autodata 2005, står mye bra der, men mest bare generelt. Skulle vært mer eksakt verkstedmanual også.. Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
sigklep Skrevet Januar 31, 2006 Share Skrevet Januar 31, 2006 Hva kan gjøres med dette programmet Autodata? Kan en endre på variabler i hjernen til bilen? Altså forbruk, hk, osv...? Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Mr_Tran Skrevet Januar 31, 2006 Share Skrevet Januar 31, 2006 er det samme opplegg som carsoft? Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Gunnar Skrevet Januar 31, 2006 Share Skrevet Januar 31, 2006 Nei, AutoData er ikke noe Carsoft/OBD-greier og kan ikke kobles til bilen for å endre saker og ting på noen måte. Det er rett og slett bare et verkstedsprogram med litt tekniske spesifikasjoner på de aller fleste biler og motorer, momenter, tenningsrekkefølger, serviceoversikter, mm. Fint program, men desverre ikke helt komplett i forhold til mange bilmodeller. Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
2RE_Racing Skrevet Januar 31, 2006 Share Skrevet Januar 31, 2006 Nei, AutoData er ikke noe Carsoft/OBD-greier og kan ikke kobles til bilen for å endre saker og ting på noen måte. Det er rett og slett bare et verkstedsprogram med litt tekniske spesifikasjoner på de aller fleste biler og motorer, momenter, tenningsrekkefølger, serviceoversikter, mm. Fint program, men desverre ikke helt komplett i forhold til mange bilmodeller. Som jeg skulle sagt det selv! Kunne vært litt mer up-to-date, hvis dere forstår.. Der er jo 2006 vi lever i.. Minner med litt om slike DOS baserte program... Men det er jo på en annen side konstruert nettopp for bruk for bedrifter, med tanke på delen med antall timer en jobb skal vare osv.. I tillegg til at det skal være enkelt å bruke for alle generasjoner bilmekanikere. Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
sigklep Skrevet Januar 31, 2006 Share Skrevet Januar 31, 2006 Takk for svar Gunner. Vet du om det finnes noe form for program eller chip som kan settes i BMW for å endre innstillinger på motoren. Eventuell også lese av forbruk, effekt osv...osv.. Kunne vært veldig interessant å få vite hvordan motoren egentlig ble styrt gjennom hjernen. Vet egentlig lite om hvordan hjernen arbeider utenom at det er en mikrokontroller som er programmert. Men regner med på injectionbiler finnes alt av styring og regulering i hjernen. Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Pedi Skrevet Januar 31, 2006 Share Skrevet Januar 31, 2006 Hvor har dere fått tak i Autodata-programmet da? Skulle gjerne hatt en slik igjen jeg, hadde en som forsvant med noen "virus-kompiser" på maskinen min... Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
sigklep Skrevet Januar 31, 2006 Share Skrevet Januar 31, 2006 Du kan laste det ned med x. www.thex.org Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
AC Schnitzer Skrevet Januar 31, 2006 Share Skrevet Januar 31, 2006 Noen som har koblingsskjema på kabelen man må benytte? Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Lien Skrevet Januar 31, 2006 Forfatter Share Skrevet Januar 31, 2006 Fikk egentlig ikke noe svar på spørsmålet mitt selv om det var mye bra info her.. Kan man få kjøpt noe for å lese av feilkoder på bilen`? Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Gunnar Skrevet Januar 31, 2006 Share Skrevet Januar 31, 2006 Hvor har dere fått tak i Autodata-programmet da? Skulle gjerne hatt en slik igjen jeg, hadde en som forsvant med noen "virus-kompiser" på maskinen min... Hvis du ikke har fått tak i det enda så er det på vei på til den der FTP-serveren en eller annen på BMWCCN-forumet har satt opp. Går nok et par timer før det er ferdig har jeg hørt rykter om (altså ca. kl. 00). Fikk egentlig ikke noe svar på spørsmålet mitt selv om det var mye bra info her..Kan man få kjøpt noe for å lese av feilkoder på bilen`? Ja, det får man såklart. Vanlige uavhengige verksteder har jo ofte det. Det finnes alt fra 500-kronersutstyr til millionutstyr. Sjekk Ebay for billigutgavene med bare et digitalt display som viser koden, og kan nullstille servicer. Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Gunnar Skrevet Februar 1, 2006 Share Skrevet Februar 1, 2006 For de som leter etter det er det bare å ta en titt på den der FTPen fra bmwccn-forumet: ftp://bmwccn:bmwccn@213.167.109.66/ Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå