RenZor Skrevet Januar 30, 2006 Share Skrevet Januar 30, 2006 Har "problem" med at bilen ikke blir helt varm, dette ifølge temp-nåla. Nåla ligger ca 2mm fra midt på skalaen. (kan ta bilde av dette hvis nødvendig). Kan nåla være feiljustert eller er det motoren? 520i E34 88mod (12vent). Mvh, RJ Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Peoplez Skrevet Januar 30, 2006 Share Skrevet Januar 30, 2006 er vel mest sannsynlig termostaten din som er litt KoKKo! skift den så kJæm det seg. Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Ronny M Skrevet Januar 30, 2006 Share Skrevet Januar 30, 2006 Sånn er nåla på min også. Men den er kanskje bare 1mm fra midten. Det er min første BMW hvor nåla ikke har stått rett opp når den er varm. Uansett så virker det som den blir varm nok ihvertfall. Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Mpower20 Skrevet Januar 30, 2006 Share Skrevet Januar 30, 2006 Tar det unormalt lang tid for motor å bli varm så er det nok termostaten. Hvis tempratur oppnås normalt, og du kjenner at termostat slår inn(kjennes på slangene fra radiator til vannpumpa/blokka), så kan tempraturføleren din være defekt, giveren på motoren mest sansynlig. Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Peoplez Skrevet Januar 30, 2006 Share Skrevet Januar 30, 2006 temp måleren SKAL altid ligge rett opp! Visst ikkje er det noe galt. Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Mpower20 Skrevet Januar 30, 2006 Share Skrevet Januar 30, 2006 Ikke nødvendigvis, et orginalt termostat til E30 åpner ved 80 grader, og hvis jeg ikke tar helt feil, er vel rett opp 90 grader? Og ett hakk til venstre 80 grader? Men selvsagt, mer tett oppunder kokepunkt jo bedre. Vel og merke så ligger min på 90 grader i by-kjøring, mens på motorvei så er den nede i rundt 80 grader. Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
RenZor Skrevet Januar 31, 2006 Forfatter Share Skrevet Januar 31, 2006 Tar det unormalt lang tid for motor å bli varm så er det nok termostaten. Hvis tempratur oppnås normalt, og du kjenner at termostat slår inn(kjennes på slangene fra radiator til vannpumpa/blokka), så kan tempraturføleren din være defekt, giveren på motoren mest sansynlig. Hva er normal tid for motoren å bli varm på da? Jeg synes faktisk bilen tar seg god tid på å bli varm. Da snakker vi kanskje 5 min ved kjøring under 3000rpm før nåla står nesten rett opp. kanskje enda lengere. Jeg skal ta frem stoppeklokka når jeg får tia Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
ehrnst Skrevet Januar 31, 2006 Share Skrevet Januar 31, 2006 5min på denne årstida vil jeg ikke si er unormalt lenge for å nå driftstemp:) Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
RenZor Skrevet Januar 31, 2006 Forfatter Share Skrevet Januar 31, 2006 Må bare nevne at motoren bruker mye lengere tid på å bli varm under bykjøring enn ved landeveiskjøring i 70-80km/t. Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå