Gå til innhold

Trenger hjelp! For høyt avgass.... nivå? (E30 325i)


Ch88
 Share

Anbefalte innlegg

ja! nå har bilen vært på eu kontroll å alt småtteri som var noe å si på er fiksa... MEN... det er et stort MEN... bilens avgass nivå er ALTFOR høyt. på verkstedet hvor de fikset bremserør osv sa de at dette kostet 12000kr + jobben og fikse.. fordi jeg MÅTTE ha nytt eksos anlegg med katalysator (katalysatorn er tydligvis fjerna) å dette er uaktuelt! så er det noen som har noen tips til noe som helst jeg kan gjøre for å få ned avgass nivået. evnt no billig GODKJENT effekt anlegg... eller noe annet smart jeg kan finne på bare for å få godkjent dritten...???

Lenke til kommentar
Del på andre sider

kjøp deg en ny kat og få noen som kan og sveise til og fikse det.

gjorde det på celica`n jeg hadde. hadde 3" hele veien uten kat og kjøpte meg bare en racing-kat og satte på den. lå langt innfor grensene på avgass`n på eu-kontrollen.

12000,- + jobb er det dummeste jeg har hørt hvertfall..

kjøp deg en kat på biltema eller noe..mer enn bra nok til og komme innom grensene. en kat på biltema ligger på rundt 7-800,-.

å skifte eksos trenger du Ikke så lenge det er helt og ikke opprusta.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

de prøvde å justere på verkstedet.. meeen til ingen nytte.. 12000kr var uten jobben da. delene kosta 12000kr... så han anbefalte meg å finne noe brukt ellerno. men ja kanskje jeg skal kjøpe meg en ny kat..... noen som vet hvor jeg kan få kjøpt sånn racing kat som Custom Edition nevnte? oooogså sjekka jeg kat på koed.dk..... men var ikkeno bilde så det jeg lurer på er om det er hele den "delen" altså den de skal ha 12000kr for på verkstedet.... midtre potta eller hva det er... elller om det bare er katalysatorn? den kosta ca 3500kr.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

kjøp deg en universalkat på biltema til 799,-.

12000,- for deler?!?!? hva slags deler mener den såkalte "mekanikeren" som har sagt dette at du trenger da..? høres heelt på trynet ut. får jo komplett Gromt effektanlegg til halve prisen liksom.. og er det kun snakk om avgassene som er for høye så trenger du ikke noe annet enn en kat uansett..så fremst eksosanlegget ditt ikke er rusta opp da.

Biltema,Bilextra etc har katalysatorer til en billig penge som er godkjente hvertfall.. + alle type skjøterør etc som trengs til og fikse eksosanlegg til så å si ingenting.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

ok! tusen takk:) da blir det vel det.. men går bilen mye dårligere med biltema katalysator eller ?? enn uten katalysator liksom... for da *må* den bort igjenn etter eu kontroll :)

å ja, delene kosta 12000kr. det var midtre potte med katalysator.. til 325i e30.. orginal del fra BMW antagligvis.. altså.. han prøvde jo ikke å lure meg da han selv sa den prisen var altfor høy, men det var det det kosta hvis jeg skulle ha NYTT........ så han anbefalte meg å finne noe brukt ellerno, også kunne han ta avgass test og evnt godkjenne bilen.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
 Share

  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...