Gå til innhold

Bilen bremser opp?


Patrick B
 Share

Anbefalte innlegg

Hei!

Har en 94 mod 318is som bremser litt opp, av og til da jeg kjører, det begynnte i dag. Tenkte først at kanskje det var handbrekkvaiern som var frossen fast men bruker ikke brekket noe særlig og bilen bremser opp litt med korte mellomrom. Noen som vet hva dette er?? :?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Drar den litt til en side?

Tenkte med en gang på en bremsecaliper som henger, evnt en tett bremseslange...

tror ikke den drar så mye til siden, men syntes det var en litt rar lyd da jeg tråkket på bremsepedalen flere ganger da jeg kom hjem, altså ikke selve skivene men selve pedalen virket liksom om man pumpet hydraulikolje eller noe? skulle liksom sjekke om d var bremsene, og det virker jo slik. Men hvis det er en caliper, henger den liksom med jevne korte mellomrom?

Mvh

Patrick B

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Dersom du e redd det kan vere noko med bremsar (som faktisk er det viktigaste på ein bil) så sjekk med eit verksted!

Den støtter eg og vist du ikkje er teknisk og kan jobbe med sånt sjølv. :wink:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Dersom du e redd det kan vere noko med bremsar (som faktisk er det viktigaste på ein bil) så sjekk med eit verksted!

Den støtter eg og vist du ikkje er teknisk og kan jobbe med sånt sjølv. :wink:

joda må bare komme inn i garsasjen til bestefar, er ikke så varmt i nord-norge for tiden, har heller ikke råd til å ta den med på verksted på nåværende tidspunkt! :lol:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hm hat testet bilen nå, og sjekket bremser, og fins ingen tegn på at det er bremsene. Men har lagt merke til at bilen bremser opp ved et bestemt turtall, altså mellom 1700-2300 O/min virker som det kan være plugger/pluggledninger. Turtallet jager mellom 900 og 600 o/min på kald motor. Mulig den suger falsk luft noen plasser? eventuelt tomgangsregulator. Har også funnet ut at alle disse symtomene er på kald motor, ville kanskje vært rart at det var pluggene da? Når motoren har fått driftstemp. funker den fint! :?

Mvh

Patrick B

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
 Share

  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...