Gå til innhold

Innkjøp av Rockford Fosgate sub + forsterker.


 Share

Anbefalte innlegg

Jeg har selv nylig innstallert en stk T212D4 i en hjemmesnekra kasse. Kassedesign fant jeg her:

http://www.rockfordfosgate.com/scripts/ ... 1121121178

Målene på denne tegningen er noe pussige, du ser det når du begynner å regne litt. Men, volumet er i alle fall retningsgivende.

Bassen drives av en Hifonics Hercules XI mono-forsterker. Hifonics'en skal være på 450Wx1 @ 4Ohm (RMS). Det er ikke innebygd sikring på denne, men den skal ha ekstern 80A sikring.

RF'en fikk jeg ny på qxl til 3800, og forsterkeren brukt på samme kanal til 3000.

Jeg har hørt den ferdigbygde kassa til RF med 2x12". Dette er P2-elementer, og så vidt jeg vet er systemet satt opp i 8 Ohm i utgangspunktet. Denne saken sto i en Volvo S40, og ble drevet av en Planet Audio, så vidt jeg husker. Det begynner å bli en stund siden jeg hørte dette anlegget, men jeg tror ikke bassen her ble noe bedre enn det jeg får i min E-39 nå! :headbang:

Ellers har jeg inntrykk av at RF-bassene er rimelig tungdrevne (min gir 85dB/Wm), derfor trenger de kraftig forsterker.

En annen sak er at RF anbefaler bruk av bassreflekskasse på sine Power-elementer. Dette betyr større volum. Du får vurdere hvor mye bagasjerom du vil ofre... :wink:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
 Share

  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...