j0lle Skrevet Februar 1, 2006 Share Skrevet Februar 1, 2006 For et par mnd siden ble jeg lei av de små rustfelkkene på panseret mitt og bestemte meg derfor for å få gjort noe med det. Sendte bilen inn til lakkering, der de pusset ned hele panseret, grunnet og lakkerte.. Nå etter et par mnd ser jeg merker der rusta har sittet før ( se bilder ). Syntes dette er noe merkelig, for det er ikke rusta som kommer igjen, men grunninga, eller en kjemisk reasjon under klarlakken(?). Klarlakken ligger fint over, og man kan ikke kjenne noen hakk eller andre skader. Har vært å klaget hos lakkereren og han sier at det er det rareste han har sett, i og med klarlakken ligger utenpå og ingen hakk eller synlighet til flassing.. Heldivis er denne lakkereren profesjonell nok til å si at han har gjort feil, og skal ta det på nytt. Men han begriper ikke hva som kan ha skjedd.. Er det noen der ute som vet hva dette kan skylles? Hvorfor det har blitt slik? Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
ehrnst Skrevet Februar 2, 2006 Share Skrevet Februar 2, 2006 hadde nok klaget jeg gitt, om de måtte pusse ned såppas mye at stålet blei så tynt at rusta kommer tilbake så fort vil jeg si de har en "plikt" til å informere om dette. Da har du muligheten til å skaffe deg et annet panser de kan lakkere. Greit nok at det er det rareste han har sett, men rusta kommer sikkert gjennom klarlakken om en liten stund uansett, og da har du jo samma problem som du hadde for noen mnd tilbake Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
hoegtor Skrevet Februar 2, 2006 Share Skrevet Februar 2, 2006 Her er det nok et problem med grunn arbeidet. Spør om han har hatt på "rust killer" på området som var slipt ned. Hvis dette ikke har vært tørt før lakkering, kan det bli slik. Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
j0lle Skrevet Februar 2, 2006 Forfatter Share Skrevet Februar 2, 2006 Vell det er det som er rart.. Det ser ikke ut som det er rusa som kommer tilbake, men gunninga, eventuelt en kjemisk reaksjon under klarlakken.. Jeg har ikke peiling, men det var det lakereren sa til meg.. Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Jan e34 Skrevet Februar 2, 2006 Share Skrevet Februar 2, 2006 Ser ut som det melkeaktige stoffet man har på rust som blir blå når den tørker. Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
j0lle Skrevet Februar 2, 2006 Forfatter Share Skrevet Februar 2, 2006 Mye murlig.. Men dette er kommet noen måender etter lakkeringen ble gjennomført. Da jeg fikk igjen bilen var den strøken.. Men nå ordner alt seg da.. Så skal ikke klage, bare lurte på hva dette kunne være.. Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå