Gå til innhold

Anbefalte innlegg

Skrevet

Har prøvd å søkt litt på forumet her angående service i Norge og Sverige, men finner liksom ikke det jeg er ute etter.. Jeg kjøpte bilen min i sommer (2005) og det er ikke fulgt service på den. Bare oljeskift og kontroll når den var ny. Bilen har gått 76000 km nå og jeg har lyst til å begynne med service. Derfor lurer jeg litt på hva slags service som eventuelt blir tatt nå og sånn ca pris i Norge og Sverige? :?: Regner med servicen blir tatt i Sverige ettersom jeg er der en del. Da blir det nok på http://www.autowax.se/ i Karlstad. Så hvis noen har noen erfaringer med dette som de vil dele så hadde jeg blitt en glad mann..

Skrevet

Ville vel tro at du begynner å nærme deg en Inspektion II service. Det står i instruksjonsboka hva som gjøres. Ganske omfattende liste.

Jeg skal ha min på Inspektion II service nå i slutten av feb. Bilen har gått 65000 km

Service intervaller på min er liten service hver 15k og stor hver 30k

men det er vel litt lengre intervaller på din siden den er nyere.

Jeg fikk en ok pris på autopower i Oslo, vet ikke hvor du bor, om det er aktuelt for deg, men her er link til de på gule sider

http://www.gulesider.no/gsi/companyDeta ... 6G&bkode=0

Prisen jeg fikk var på 3700,- kan nevne at BMW Økern skulle har 6000,-

Skrevet

Iflg min "sjefsmekaniker" Alf Lie er det passe å ta Insp.II hver 50000km.Pris på insp.II varierer selvsagt på hvilken type bil du har,motorstørrelse osv....

Verkstedene oppgir alltid en fastpris på en slik service men det kommer som regel mer i tillegg,om du må skifte bremseklosser/skiver feks...

Skrevet

Fattern kjøpte en ny Audi i Sverige for 1 år siden. Nå var den inne på rutine service i norge, og da fant de en rekke feil. det var noe med en reim som måtte byttes (ikke reg reima).

Dette tok det norske service verkstedet 12 laken for. Fattern ringte derfor til sverige for å be om en takst. Disse skulle ha 8000 svenske kroner, noe som er ca 6500 norske.

Etter en liten shoppingtur i strømstad leverte vi bilen, på merke verkstedet. Disse fant ingen av feilene det norske merkeverkstedet mente var en kritisk feil for bilen.

Bestemte oss derfor for ikke å gjøre noe med dette. Skal ta kontakt med det norske verkstedet, får å se hva de har ¨å si...

ONTOPIC:

Som du ser i "historien" min over, er det litt penger å spare på å dra til Sverige, hvertfall når det gjelder Audi.

Skrevet

Pratet akkurat med BMW verksted i Karlstad nå, http://www.autowax.se/. Prisen for Inspection I er 3000 sek, ca 2600 nkr.

Prisen for Inspection II er 6000 sek, ca 5200 nkr.

Ble også anbefalt insp. I hver 25000 km og Insp. II hver 50000 km.

Synes ikke det var så verst!? :)

Noen synspunkter?

Skrevet
Pratet akkurat med BMW verksted i Karlstad nå, http://www.autowax.se/. Prisen for Inspection I er 3000 sek, ca 2600 nkr.

Prisen for Inspection II er 6000 sek, ca 5200 nkr.

Ble også anbefalt insp. I hver 25000 km og Insp. II hver 50000 km.

Synes ikke det var så verst!? :)

Noen synspunkter?

Vi har lik pris på Inspeksjon II på jobben.

Og er ca 600kr billigere på Inspeksjon I.

Skrevet

Ok! På originalt BMW verksted? Hvis det er tilfelle er det jo bare bortkastet tid og penger å gjøre dette i Sverige! Har også problemer med lys i displayet mitt på navigasjonssystemet. Blir dette sjekket og eventuelt fikset på inspeksjon I?

Skrevet

Ok! På originalt BMW verksted? Hvis det er tilfelle er det jo bare bortkastet tid og penger å gjøre dette i Sverige! Har også problemer med lys i displayet mitt på navigasjonssystemet. Blir dette sjekket og eventuelt fikset på inspeksjon I?

Skrevet

Fikk priser på service fra Sulland gruppen. Som bl.a. har BMW på Gjøvik.

CA priser service BMW 320i

Oljeservice ca 2500-3000 kr + microfilter

inspeksjon I ca 4000-4500 kr + microfilter

inspeksjon II ca 5000-5500 kr + microfilter

Microfilter koster ca 500,00 eller ca 1000,00 alt etter type filter....

Skrevet

Tøft! Fryktelig glad i rabatter! Hva ville dere anbefale da? Inspeksjon I eller II? Har ikke blitt fulgt servicer på denne bilen før. Kun oljeskift..(Takk gud for det ihvertfall!) Km stand er 76000 km. Bilen har vært demobil hos Stenshagen bil i sitt første leveår, så skjønner ikke hvorfor ikke de har kjørt service, men men.. Skal ihvertfall gjøres det nå!

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

• Ingen innloggede medlemmer aktive
  • Opprett ny...