Gå til innhold

HJELP! får ikke ned bærearmen!


BMWE30M3
 Share

Anbefalte innlegg

hei.

driver å tar ned bærearmene på e30, men den ene bærekula på armen (ringet rundt på bildet) vil ikke ned, den sitter i karroseriet, har løsnet muttern på oversiden, men bærearmen bare henger i denne ene bærekula.

dette er den ene, på den andre siden sitter muttern så hardt at jeg ikke har sjangs til å få den løs, i går kveld ødela jeg verktøy :shock: , men bolten rikka seg ikke.

NOEN SOM KAN HJELPE MEG???

-Andreas

brearm_resized.jpg

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Ha på rustløser, gjerne et par ganger om dagen i to-tre dager slik at det får virke skikkelig. gjelder begge problemene.

For å få ut bærekula må du bruke slegge(hammer), meisel og rå makt. Jeg har også brukt en annen metode ettersom jeg ikke hadde løftebukk. Jeg stakk inn den rette delen av brekkjernet ved gummibelgen og jekket ned bilen slik at den andre enden av brekkjernet ble presset opp når det tok i bakken. Vet ikke om dette var bra nok forklart.

Hjelper det ikke med rustløser på mutteren kan du prøve å banke litt på fastnøkkelen med en hammer. Hold godt i fastnøkkelen samtidig slik at den ikke glipper av og ødelegger mutteren. Bruk ringen på fastnøkkelen når du gjør dette.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
 Share

  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...