Gå til innhold

Anbefalte innlegg

Skrevet

Hei.

Byttet motor,gir og driverk i min 320i fra 86 med en 325i fra 89, alt ser ut til å ver koblett til igjen, men vil ikkje starte. Pluggane gnistrer vertfall.

Forslag til feilsøking??

Skrevet

Feilen mange gjør ved motorbytte er at de bytter om med en feiltagelse på tur og retur på fuelrailen. Sjekk gjerne dette først.

Skrevet

Det kan ver mulig, trur no ej gjor d likt m bilen ej tok motoren av. Den slagen med trykk (fra pumpe) til den fremst på motoren, men ej skal prøve å bytte å sjå. Takk for tipset:)

Skrevet
Det kan ver mulig, trur no ej gjor d likt m bilen ej tok motoren av. Den slagen med trykk (fra pumpe) til den fremst på motoren, men ej skal prøve å bytte å sjå. Takk for tipset:)

Hvis du mener den helt fremme på motoren så er det feil....

Skrevet

hmm jeg hadde samme problemet når jeg bytta :P

jeg fant ut at jeg hadde glemt å jorde starteren =p du kan jo sjekke dette også mens du først er i gang.. fort gjort ;)

den har egen jording.. væffall på min e30

Skrevet

No starta den :)

Liten bagatell stoppa god bil:) hehe

Hadde nokk bytta om på bensinslangane.

Men turteller , tempraturmåler og oljelampe virker ikkje?

Kan det ver nokke gale m instrumenta? Tenkte ej skulle skifte med dei fra 325en som ej veit virker, men meiner å ha hørt om at en må til m nokre ledninger eller noke sant..

Er det nokken som ellers veit om det er mykje styr å få den godkjent ombygd?

Tenkte å ikkje gjer det då dei tilsynelatande er lik av utseande for utrent auge, om det er vanskleg å godkjenne!

Skrevet
No starta den :)

Liten bagatell stoppa god bil:) hehe

Hadde nokk bytta om på bensinslangane.

Men turteller , tempraturmåler og oljelampe virker ikkje?

Kan det ver nokke gale m instrumenta? Tenkte ej skulle skifte med dei fra 325en som ej veit virker, men meiner å ha hørt om at en må til m nokre ledninger eller noke sant..

Er det nokken som ellers veit om det er mykje styr å få den godkjent ombygd?

Tenkte å ikkje gjer det då dei tilsynelatande er lik av utseande for utrent auge, om det er vanskleg å godkjenne!

Du trenger bakstillig med skiver og 51mm fjærbein hvis du har 49mm. Stabstag forran og bak trenger du også hvis det ikke er det på 320

Skrevet

Takk for info!

Alt det skal ver montert, tok alt fra en 325 som skulle på høggern.(dårleg karroseri(rust), men god mekanisk)

Kan tar eg kontakt med, framgangsmåte for dokumentering, biltilsynet, verksted osv?

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...