Gå til innhold

Lamell 40 000?


chrbje76
 Share

Anbefalte innlegg

Stod bak en kar på BMW serviceavdelingen her om dagen som spurte om en 520 A med 120 000 på klokken som hoppet voldsomt i gir ved start o.l. han fikk beskjed om at det var lamellplaten som var slitt, godt over 40 000 vill det eventyret komme på. Mens karen uten lamellplate la seg i fosterstilling i ene hjørnet og lot tårene trille, fikk jeg gjort unna småsakene og kom meg ut derfra før titusenlappene begynte å fly. Bmw støtteapparatet hadde forbarmet seg over stakkaren og jeg hørte fjerne skrik ettersom ikke helt vitale kroppsdeler ble lagt ut på ebay, en del av bmw servicen.

Kan hvirkelig en lamellplate koste slike summer å skifte? høres helt sykt ut. Det som hvirkelig bekymrer meg nå er at min 520 A som har gått 150 000, kommer med et lite rykk i ny og ne når jeg er litt ivrig med skifte av retning, kjøreprogram eller gasspedalen, betyr det at jeg kan belage meg på å selge leveren og en nyre i nær fremtid?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

min rykker også noen ganger når jeg er for rask med å gå fra D til R og fikk samme svar fra A Guldbransen,40k +++. men prisen kommer av at de ikke reparerer,men setter inn en nyoverhalt kasse de får sendt fra tyskland. tok bilen min til et annet uavhengig bmw-verksted og de syntes ikke det var noe galt. dessuten mente de at det i tilfelle skulle la seg ordne for en langt mer human pris.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Ja det var de samme svinepelsene jeg var hos nå, virker ikke snau i den sjappen der, sist jeg hadde bilen inne der igangsatte de reperasjoner for 24 000 uten å spørre først.

Men om de bytter kassen får de jo innbyttepris på den gamle kassen, og jobben med å bare ta kasse inn og ut kan da ikke være allverden med riktig utstyr.

Er det så vanvittigt innviklet å skifte den lamellen da? har gjort dette på mindre biler og altid tenkt på det som en normal greie et stykke ute i livet på en bil.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

a.guldbrandsen er billigere enn autozentrum og langt billigere enn stenshagen.de har god service og kunnskap,men har nok bmw eiere i segmentet over meg som kundegruppe. er jo dyrt å reparere bil uansett merke. prata nettop med en mazda mekaniker og han sa han ikke skjønnte hvordan vanlige folk kunne ha bil.det kom fort på10-15k for noen mekaniske inngrep....(desverre skrur han ikke bmw??)

håper på å møte en bilmekaniker som trenger oppussing hjemme så vi kan bytte noen tjenester :lol:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

iflg tilstandsrapporten er det følgende ting:

brekk må justeres

lekkasje nivåregulering

oljelekkasje v tappeplugg+svetting bakkant motor+mellom motor/automat

dårlige reimer til motor

Ellers virker ikke lyktespylerne og bremsene er halvslitt,men det er ikke noe å tenke på enda synes jeg. svetting er vel også ufarlig før det begynner å renne?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

iflg tilstandsrapporten er det følgende ting:

brekk må justeres

lekkasje nivåregulering

oljelekkasje v tappeplugg+svetting bakkant motor+mellom motor/automat

dårlige reimer til motor

Ellers virker ikke lyktespylerne og bremsene er halvslitt,men det er ikke noe å tenke på enda synes jeg. svetting er vel også ufarlig før det begynner å renne?

-Så lenge det er nok bremsebånd igjen bak, så skal det være en grei sak å justere brekket.

-hvis demperne med nivåregulering er ødelagte, da er eneste fornuftige utvei å blokkere det kretsløpet på riktig måte, og deretter sette inn nye normale dempere. Nye med regulering er DYRT!!!!

-Oljelekkasje ved tappeplugg kan være ødelagte gjenger/dårlig kobberpakning eller sprekk i bunnpanne. Eller så kommer olje fra et sted lenger opp. Høres ut som om du trenger ny bunnpannepakning, muligens ny simring mellom motor og girkasse (stor drittjobb).

-Dårlige reimer, det er jo en grei sak og fikse. Bilen din har jo registerkjede.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
 Share

  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...