VillKapping Skrevet Februar 3, 2006 Share Skrevet Februar 3, 2006 I dag tidlig på vei til jobb så begynte oljelampen å lyse gult. Lyste også gult etter at jeg hadde skrudd av tenningen. Står i instruksjonsboka at dette lyser hvis jeg har lite olje.. Uff.. Skal snart ha service på bilen så jeg tenkte jeg bare skulle fylle etter litt olje. Problemet er at jeg ikke vet hva slags olje som ble brukt sist gang det ble skiftet. Det ble skiftet for 10000 km siden. Rett før jeg kjøpte bilen. Hva slags olje kan jeg fylle etter med? Sikkert helsyntetisk, men noe å si hva slags merke/type? Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Lien Skrevet Februar 3, 2006 Share Skrevet Februar 3, 2006 Majoriteten av syntetiske oljer i dag er blandbare så det skal nok gå greit så lenge du skal på service med den snart.. Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Arimanni Skrevet Februar 3, 2006 Share Skrevet Februar 3, 2006 Kan finne det ut seinere i dag... Men tipper det er helsyntetisk ettersom dei fleste nye biler bruker det... Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Viko Skrevet Februar 3, 2006 Share Skrevet Februar 3, 2006 Trodde alle oljelys var røde eg.. Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Viko Skrevet Februar 3, 2006 Share Skrevet Februar 3, 2006 Trodde alle oljelys var røde eg.. Edit: Ekko, vet ikkje ka som skjedde, IE klikka litt Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
John H Skrevet Februar 3, 2006 Share Skrevet Februar 3, 2006 Får du rødt, så gjør du lurt i å stopppe med en gang På min 99 mod. 318 så er det brukt castrol formula slx, er vel dette som blir brukt på servicene og kanskje..får vertfall kjøpt den hos bmw..244kr for 1 liter! Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
VillKapping Skrevet Februar 3, 2006 Forfatter Share Skrevet Februar 3, 2006 Slengte på 1 liter fra Hydro/Texaco. Havoline ett eller annet til 235,- literen. Bare tok den dyreste de hadde.. Går vel greit ei uke.. Ifølge han duden på bensinstasjonen som også drev der som mekaniker så blander alle syntetiske oljene seg sammen. Går vel greit ei uke.. Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Custom Edition Skrevet Februar 3, 2006 Share Skrevet Februar 3, 2006 er det fulgte servicer skal det vel stå enten i servicehefte eller på en klisterlapp en eller annen plass på bilen..men så lenge det er syntetisk du har på så skal det vel gå greit Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå