Gå til innhold

OT, Men poppups og anna dritt :-(

Viko
 Share

Anbefalte innlegg

Får opp poppups hele tiden, fra adultfinder og mangen andre

dette er sinsykt irriterende.

Noen ganger låser IE seg og det kommer opp feilmelding, og

eg må trykke ctrl-alt-delet og så avslutte alle program.

Begynner å blir rimeleg irritert.. :evil:

Kjører ad-aware, og avast.

Noen forslag??

Lenke til kommentar
Del på andre sider

bytte til en annen browser er en mulighet;) ?

hvis ikke:

både ad-ware og avast er gode progs, men hvilke versjoner har du?

de er gode, men de "tar" desverre ikke alt, så for og bli helt kvitt problemet anbefaler jeg en full formatering av disken/e!

når dette er gjort og windows er re-installert kan du gå på -verktøy- i iexplorer og sette både sikkerhet og personvern på -HØY- spesielt når det gjelder cookies!

du kan også finne en popup-blokker, jeg bruker den som er innebygd i msn-verktøy-linja, som fåes med MSN Messenger!

selv så har jeg gått fra avast og til norton AV! som jeg er veldig fornøyd med!

Dette beskytter min pc idag:

Ad-aware SE

SpyBOT - search and destroy

Norton AV 2006

MSN-popup blokker'n

:D

Lenke til kommentar
Del på andre sider

både ad-ware og avast er gode progs, men hvilke versjoner har du?

du kan også finne en popup-blokker, jeg bruker den som er innebygd i msn-verktøy-linja, som fåes med MSN Messenger!

:D

Dei er nylig oppdatert..

Den blokkeren i msn verktøy tar jo ikke dei eg har problem med.

:(

DRWTSN32.EXE har gjort en ulovleg operasjon, send feilmelding, eller ikkje send.

explorer må lukkes..

Dette er en klassikker.. :evil:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

tingen er, at de problemene du har fått, er av den mer gjenstridige typen. ad-wares'a ligger som små programmer på disken din, spredd over flere steder, en fil her og en fil der, så det er derfor anti-programmene sliter med og få tatt alt.

du snakker om popups: det er forskjell på popups som startes fra en nett-side/cookie, og popups som startes fra en ad-ware som ligger på disken din ;)

msn-popup killern tar de fleste popups som startes fra en nett-sides cookie, men den takler ikke popups som startes internt fra pc'n din! skjønner?

ja jeg er rævva til og forklare.. :( hehe

håper dette hjalp noe da! :D og du må nok desverre finne deg i en aldri så liten formatering for og bli 100% kvitt problemene!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

de fleste popup-blokkere stopper kun det som kommer "utenfra", altså fra en nettside du kun surfer innom/på, men i ditt tilfelle så har en ad-ware allerede installert seg på pc'n din, det ligger en program-fil/kommando-fil et sted på disken din, og denne starter popups på egenhånd, og dette, som kan kalles et "inside-problem" er ikke popup-blokkere i stand til og stoppe! for de startes internt fra din egen disk!

hmm..

hvis det er noen som kan forklare dette bedre og enklere enn meg så for all del, be my guest :D

Noen som veit om en "gjør det selv guide" på nettet, angående ad-ware og sletting og formatering? altså hvordan bli kvitt problemet på egenhånd? og beskyttelse mot dette såklart :D

jeg klarer dette selv, men er rævva til å forklare videre til andre! *flau*

det har jo ikke så mye med bil og bmw og gjøre, men jeg syns at en slik guide hører hjemme på et seriøst forum som dette! slike problemer ødelegger jo for surfing og mulighet til og delta i nett-forum diskusjoner ;)

så hvis noen med god kunnskap og som i tillegg er flinke til og forklare, kanskje tar seg tid til og lage en enkel Gjør Det Selv-Guide, så kan kanskje admin/moderatorer enten legge til dette på -gjør det selv- under teknisk-menyen til venstre, eller om de setter tråden som prioritert?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

man må Veldig sjelden formatere for å fjerne alle pop ups.

Og i vis man da formaterer er det ikek for man ikke kan fjerne dem, men fordi det er lettere vis du ikke har Hd`en fyllt med ting du trenger.

Jeg sa ikke at man må formatere for og bli kvitt popups, jeg sa at man kanskje må formatere for og bli kvitt de verste ad-wares, hvis man har vært så uheldig og få de på dataen sin, og med de mest gjenstridige ad-wares så er dette eneste utvei, med mindre man er skikkelig data nerd ;)

dessuten, man kan da formatere selvom man har ting man vil ta vare på! de fleste med litt kunnskap har operativsystemet på en egen -partisjon-, noe som gjør at man kan formatere sysdisken uten og berøre det man har liggende på de andre partisjonene!

jeg har 120gb hd og den er delt slik:

sysdisk©

stuff(D)

prog(E)

mp3(F)

og jeg har ALDRI fått noe virus eller ad-ware på annet enn C-disken, og de gangene jeg har fått -dritt- der, så bare formaterer jeg c-disken uavhengig av de andre, og beholder all musikk, programmer, filmer, bilder etc :D:D:D

det eneste som må gjøres er jo såklart og inst drivere osv på nytt da, etter formatering og reinstall av windows! og noen FÅ programmer som faktisk har noen -styrefiler- liggende på sysdisken!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest
Dette emnet er stengt for flere svar.
 Share

• Hvem er aktive   0 medlemmer

• Ingen innloggede medlemmer aktive
  • Opprett ny...