Viko Skrevet Februar 3, 2006 Share Skrevet Februar 3, 2006 http://pub.tv2.no/nettavisen/innenriks/ ... 550672.ece http://www.bt.no/trafikk/article240876.ece http://www.dagbladet.no/nyheter/2006/02/02/456656.html http://www.ba.no/nyheter/politinotiser/ ... 935659.ece Syns det er hårreisande, at noen oppfører seg på denne måten, mangel på respekt, dårleg oppfølging av foreldre, feile venner osv. lista er lang.. Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
cornelius Skrevet Februar 3, 2006 Share Skrevet Februar 3, 2006 sykt og se hva verden blir til... Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Sveinar Skrevet Februar 3, 2006 Share Skrevet Februar 3, 2006 når ikke en gang politiet klarer å holde riktig avstand til fører foran, hvordan kan de kreve at vi skal holde latterlige fartsgrenser? Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Arimanni Skrevet Februar 3, 2006 Share Skrevet Februar 3, 2006 når ikke en gang politiet klarer å holde riktig avstand til fører foran, hvordan kan de kreve at vi skal holde latterlige fartsgrenser? Seie meg einig med deg! Kem har vel ikkje stokke av med bilen til far og mor når dei er vekke og tatt seg ein tur? Uavhengig av kor dei bur.. Hadde eg vore han, hadde eg faktisk anmeldt purken! Når dei ikkje holder riktig avstand og sørger for at ein forfølgelse (noko dei er PLITKTIG til) blir noko lunde "trygg", synest eg ikkje dei burde få lov til å vere politi.. Eg har sjølv sett mange idioter av nokre politifolk som kjøyre som nokre svin med politibilen.. Vart seinast kjøyrt forbi av ein på veg til Balestrand fra Høyanger i dag.. Og han holdt ikkje fartsgrensa på dei smale vegane! Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Kjetil 323i E36 Skrevet Februar 3, 2006 Share Skrevet Februar 3, 2006 når ikke en gang politiet klarer å holde riktig avstand til fører foran, hvordan kan de kreve at vi skal holde latterlige fartsgrenser? Seie meg einig med deg! Kem har vel ikkje stokke av med bilen til far og mor når dei er vekke og tatt seg ein tur? Uavhengig av kor dei bur.. Hadde eg vore han, hadde eg faktisk anmeldt purken! Når dei ikkje holder riktig avstand og sørger for at ein forfølgelse (noko dei er PLITKTIG til) blir noko lunde "trygg", synest eg ikkje dei burde få lov til å vere politi.. Eg har sjølv sett mange idioter av nokre politifolk som kjøyre som nokre svin med politibilen.. Vart seinast kjøyrt forbi av ein på veg til Balestrand fra Høyanger i dag.. Og han holdt ikkje fartsgrensa på dei smale vegane! Er dere HEEELT tett i hodet?!? Se alder på "sjåfør" da. Var tross alt en grunn til at det smalt. Og nei, jeg har faktisk ikke stukket av med bilen til "mor og far". Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
butch Skrevet Februar 3, 2006 Share Skrevet Februar 3, 2006 Der vist noen her på forumet som er litt nedsnødd. " Patruljen som fulgte etter bilen fikk beskjed om å stanse ham eller avbryte jakten. De forsøkte å kjøre forbi ham da han plutselig bråbremset. De bak hadde ikke sjanse til å stanse, sier Stiegler." politiet er vel ikke superhelter heller. Stor takk til politiet som stanset en biltyv, som var mistenkt for å kjøre i beruset tilstand. At det endte slik det gjorde er da bare tyven sin skyld. Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Hakon Skrevet Februar 3, 2006 Share Skrevet Februar 3, 2006 At politiet tar opp en biljakt med et barn ar helt vanvittig. hva er viktigst her ? en Bil eller et liv ? Biljakter er i utgangspunketet helt på trynet. Politiet må bruke andre metoder for å stanse biler. setter alt for mange liv i fare ved å drive på med slik villmansskjøring. Het ute på vidda... huff! Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
SteffenK Skrevet Februar 3, 2006 Share Skrevet Februar 3, 2006 Helt enig med deg Håkon! Dette blir altfor risikabelt! Som du sier, det må finnes andre metoder å gjøre dette på.. Greit nok, det er farlig når en 17-åring uten lappen å uten nok kunnskaper om trafikken er ute å kjører, men det blir jo 100 ganger farligere hvis han finner ut han har politiet etter seg å får panikk.. Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
mEhE Skrevet Februar 3, 2006 Share Skrevet Februar 3, 2006 en ting jeg ikke kan fordra er de som kjører i beruset tilstand.de har jeg ingeting til overs for!!!skikkelig tåpelig.. purken missbruker makten å når det først kommer til stykke når noe alvorlig skjer gjør de ikke en dritt... enste purket tar seg av her er fylle ungdommer og gir bøter for en stakkers bililst som kjører litt over fartsgrense.. Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Kjetil 323i E36 Skrevet Februar 3, 2006 Share Skrevet Februar 3, 2006 At politiet tar opp en biljakt med et barn ar helt vanvittig. hva er viktigst her ? en Bil eller et liv ? Biljakter er i utgangspunketet helt på trynet. Politiet må bruke andre metoder for å stanse biler. setter alt for mange liv i fare ved å drive på med slik villmansskjøring. Het ute på vidda... huff! Hvordan kan politiet vite at det er en "mindreårig" som ratter bilen da? Du hadde nok ikke tatt den tonen viss det var DIN bil som var stjålet. Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
ovex Skrevet Februar 3, 2006 Share Skrevet Februar 3, 2006 når ikke en gang politiet klarer å holde riktig avstand til fører foran, hvordan kan de kreve at vi skal holde latterlige fartsgrenser? kan vel ikkje snakke om 3sek regelen i ei biljakt vel? Eit køyretøy under uttrykkning er friteken frå ein del reglar....derfor det blåe blinkande lyset på taket Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Hakon Skrevet Februar 3, 2006 Share Skrevet Februar 3, 2006 jeg mener at mennesker er viktigere en biler uansett hvor gammle menneskene er. Biljakt er meningsløst nesten uansett omstendighetene. I alle fall når det dreier seg om biltyveri. i svært grove kriminalsaker hvor mistenkte holder på å slippe unna kan man vurdere å gå til slike drastiske tiltak, men i en så triviell sak som biltyveri er det bedre å ta tyven på en annen måte. Nå endte ikke denne jakten med død ( heldigvis) men det er flere ganger dette har vært tilfellet og det er bare vanvittig tragisk. skamme seg de som setter biler over mennesker.. da er man ikke helt frisk i hodet.. Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Arimanni Skrevet Februar 3, 2006 Share Skrevet Februar 3, 2006 Er dere HEEELT tett i hodet?!? Se alder på "sjåfør" da. Var tross alt en grunn til at det smalt. Og nei, jeg har faktisk ikke stukket av med bilen til "mor og far". Ja så du meine det at når ein person er 18 burde han få lappen sjølv om han kan kjøyre bil eller ikkje? Eg veit om mange 20 åringer som ikkje burde ha lappen! Veit om 17 åringa som er ganske dyktige bak rattet! Har du ikkje det? Det må du "gjere".. Eg gjorde det når eg var 15 --> 18 når me var på fjellet på hytta, eller opp i skogsvegen ovenfor meg.. Greit nok at det var på landet, men alikavell... Veit om mange som har gjort det samme sjølv om dei bur for eksempel i Bergen/Oslo.. jeg mener at mennesker er viktigere en biler uansett hvor gammle menneskene er. Biljakt er meningsløst nesten uansett omstendighetene. Einig med deg Håkon! Biljakt er meiningsløst og farleg ikkje berre for dei som jakter, men for andre folk i trafiken! Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
RogE36R Skrevet Februar 3, 2006 Share Skrevet Februar 3, 2006 når ikke en gang politiet klarer å holde riktig avstand til fører foran, hvordan kan de kreve at vi skal holde latterlige fartsgrenser? Seie meg einig med deg! Kem har vel ikkje stokke av med bilen til far og mor når dei er vekke og tatt seg ein tur? Uavhengig av kor dei bur.. Hadde eg vore han, hadde eg faktisk anmeldt purken! Når dei ikkje holder riktig avstand og sørger for at ein forfølgelse (noko dei er PLITKTIG til) blir noko lunde "trygg", synest eg ikkje dei burde få lov til å vere politi.. Eg har sjølv sett mange idioter av nokre politifolk som kjøyre som nokre svin med politibilen.. Vart seinast kjøyrt forbi av ein på veg til Balestrand fra Høyanger i dag.. Og han holdt ikkje fartsgrensa på dei smale vegane! Seriøst.... E det noe i veien med dere?? Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Arimanni Skrevet Februar 3, 2006 Share Skrevet Februar 3, 2006 Så du meine at det er greit at purken kan gjere nett so dei vil og ikkje få straff for det? Når ein forfølgelse byrjar å bli farleg, skal dei gi seg.. Dei skal heller ikkje ligge så nært at dei presser opp farten til den bilen dei forfølger? Kvifor meiner du at det er greit det som skjedde? At ein 17 åring ligge på sjukehuset fordi purken kjøyre så nærme at han ikkje klarer å bremse? Eg er einig i at han burde få pryl for tjuveriet, men synest det går litt over streken at purken ligge så tett oppi at han ikkje klarer å stoppe når bilen foran bremser! Ein plass går grensa! Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Anbefalte innlegg