Gå til innhold

ta ut dashbordet i e30!


Bmw323i
 Share

Anbefalte innlegg

Hei

Ej har byttet på e30 en gang. må ut m heile dashen. to skruar på kar side og en ved rattstammen pluss div ledningar, so må du ut m luka fram i motorrommet og løyse nokke derfa.

Men korfor bytte varmeapparat??

Vifta: lett å bytte fra luke i motorrom.

Varmeregister: litt verre, men tru d gjeng ved å krype nede ved pedalane å dra d ut sidevegen, med litt lirking og litt flaks.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hei

Ej har byttet på e30 en gang. må ut m heile dashen. to skruar på kar side og en ved rattstammen pluss div ledningar, so må du ut m luka fram i motorrommet og løyse nokke derfa.

Men korfor bytte varmeapparat??

Vifta: lett å bytte fra luke i motorrom.

Varmeregister: litt verre, men tru d gjeng ved å krype nede ved pedalane å dra d ut sidevegen, med litt lirking og litt flaks.

ok, takker for svar. jeg må bytte pga jeg hadde ikke kjølevann på bilen i vinter, så frøys vannet nede i varmeapparatet. det førte til at det sprakk. men ut me luka fram i motorrommet? hva mener du med det?! må vell være noen her som har tatt ut dashen på en e30 før!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hei

Ej har byttet på e30 en gang. må ut m heile dashen. to skruar på kar side og en ved rattstammen pluss div ledningar, so må du ut m luka fram i motorrommet og løyse nokke derfa.

Men korfor bytte varmeapparat??

Vifta: lett å bytte fra luke i motorrom.

Varmeregister: litt verre, men tru d gjeng ved å krype nede ved pedalane å dra d ut sidevegen, med litt lirking og litt flaks.

ok, takker for svar. jeg må bytte pga jeg hadde ikke kjølevann på bilen i vinter, så frøys vannet nede i varmeapparatet. det førte til at det sprakk. men ut me luka fram i motorrommet? hva mener du med det?! må vell være noen her som har tatt ut dashen på en e30 før!

Selve varmeapparatet sitter under en luke på torpedoveggen. Stort svart deksel som er skrudd fast over det. På selve dashbordet sitter det rør som lufta går i. Har tatt ut dashen min.. Skal du bytte varmeapparat eller dashbord?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hei

Ej har byttet på e30 en gang. må ut m heile dashen. to skruar på kar side og en ved rattstammen pluss div ledningar, so må du ut m luka fram i motorrommet og løyse nokke derfa.

Men korfor bytte varmeapparat??

Vifta: lett å bytte fra luke i motorrom.

Varmeregister: litt verre, men tru d gjeng ved å krype nede ved pedalane å dra d ut sidevegen, med litt lirking og litt flaks.

ok, takker for svar. jeg må bytte pga jeg hadde ikke kjølevann på bilen i vinter, så frøys vannet nede i varmeapparatet. det førte til at det sprakk. men ut me luka fram i motorrommet? hva mener du med det?! må vell være noen her som har tatt ut dashen på en e30 før!

Selve varmeapparatet sitter under en luke på torpedoveggen. Stort svart deksel som er skrudd fast over det. På selve dashbordet sitter det rør som lufta går i. Har tatt ut dashen min.. Skal du bytte varmeapparat eller dashbord?

jeg skal bytte varmeapparat. og da må jeg vell ut med dashen?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

skal bytte hele varmeapparatet, pga sprekk i varmeapparatet en plass. det fosser vann ut :S så nå kjører jeg rundt uten varmeapparat, godt og varmt :S

Jeg har kjørt uten varmeapparat siden oktober/november. Og her har det fint vært under -10 grader. :P Kjørte uten apparat fungerende frem til midten av januar. Det er ikke kulden som er problemet, det er doggen, mener nu jeg.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Det er rimelig enkelt å bytte "varmeradiatoren" inni dashbordet.

Du tar bare bort hele midkonsollen (snakk om noen få skruer) og foran den midtkonsollen som er rundt girspaken og det der er det en sort plastboks inni dashbordet. Denne har ett lokk som du kan klipse/skru av og trekke rett mot deg, inni denne er selve ""varmeradiatoren"" (visste ikke hva jeg skulle kalle den??) så skrur du bare løs de rørene som går til den og bytter den, for så å sette sammen alt igjen!

Er i allefall slik på min 728i og den er ikke så veldig ulik regner jeg med! :wink:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
 Share

  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...