Gå til innhold

Ryggesensor


Vangen
 Share

Anbefalte innlegg

Hei.

Imorgen er det den stoore dagen :D Skal bli den stolte eigar av en BMW 320D 2000 mod M-Packet...

www.sandin.no

Men den har fått et problem, ryggesensoren har sluttet å virke.. Har snakket med BMW og de sier at det helt sikkert er ei ledning eller at det er en sensor som er goen.. Er det noen her inne som har erfaring med dette? Håper på svar snarest :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Skal ringe eigaren no å sjekke om han kan finne det ut for meg.. Fann en link på forumet her om en som har hatt det problemet.. Så da veit jeg hvordan jeg skal skifte det visst det er det som er problemet. :) Takker :)

Håper på flere tips 8)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Takk skal dere ha alle sammen :D Bildene har ALT å sei på første intrykket.. Du ser som regel på bildene før du ser på teksten.. Har du fine bilder, så "gløtter" øyet bort på din link :D . . . . Sånn er det ivertfall hos meg, og eg regner med at dere med er slik :D . . .

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Etter å sett andre forum innlegg ang. ryggesensor/pdc, har jeg et spørsmål? Må man virkelig av med hele fangeren for å få sensoren skifta? Jeg trudde at man kunne komme til bak fangeren, eller kanskje vippe ut plast-dekselet.. :roll: Hadde planer om å gjøre dette nå.. Hmm... Håper på et kjapt svar i morgen timene :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

For å bytte de to i midten må du av med hele fangeren på min touring ihvertfall. De to på sidene kan du bytte ved å vippe ut plast listen som holder dem.

Bakfangeren blir holdt fast med to skruer og 6 klips så den er lett å ta av og på. Ingenting å grue seg for der. Husk bare å ta av koblingen til ryggesensorene og gi etter litt slakk.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg slapp å gjøre det.. Jeg jekka opp bilen, og ganskje enkelt tok ut den listen som sensorene sitter i. Der er noen klips bak som du bare trykker ut, så er lista ute.. Så tar du berre av ledningene på sensorene.. De kommer du til ifra utsiden nå.. Så er det bare å skifte sensoren og plugge alt inn i igjen, så er jobben gjort... Ganske enkelt.. :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
 Share

  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...