krt_ Skrevet Februar 5, 2006 Share Skrevet Februar 5, 2006 Sikkert vært oppe før men hvordan olje skal jeg fylle på min 318i 95mod E36? Fikk olje og filter-skift i sommer. er faktisk ikke sikker på hva de fyllte da men har etterfyllt med del-syntetisk 10w-40 esso olje etter det. Hva fyller dere? Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Custom Edition Skrevet Februar 5, 2006 Share Skrevet Februar 5, 2006 søker du på dette temaet finner du 10000000000000000000000000000000 svar... Valvoline MaxLife 10w40 ville jeg valgt.. Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Arimanni Skrevet Februar 5, 2006 Share Skrevet Februar 5, 2006 Ved moderat klima, skal du bruke 10w/40 Ved kaldt klima 5w/30 Ved varmt klima 15w/40 Motoren din teke 4.0 liter olje Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Frode H. Skrevet Februar 5, 2006 Share Skrevet Februar 5, 2006 Hvis vinteren er veldig kald i Narvik kan du sikkert bruke en tynnere olje på vinterstid. Delsyntetisk 10w40 er ellers et greit utgangspunkt for den motoren. Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
krt_ Skrevet Februar 5, 2006 Forfatter Share Skrevet Februar 5, 2006 Ok. takk for raskt svar. skal jeg holde meg til delsyntetisk da? Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Arimanni Skrevet Februar 5, 2006 Share Skrevet Februar 5, 2006 Ja Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Hylland Skrevet Februar 6, 2006 Share Skrevet Februar 6, 2006 Ta godt vare på bilen din.. Bruk heilsyntetisk!!! Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
krt_ Skrevet Februar 6, 2006 Forfatter Share Skrevet Februar 6, 2006 Ta godt vare på bilen din.. Bruk heilsyntetisk!!! Hva mener du? bør jeg etterfylle med helsyntetisk når jeg har brukt delsyntetisk tidligere, eller rett og slett skifte olje til helsyntetis? Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
sax Skrevet Februar 6, 2006 Share Skrevet Februar 6, 2006 Sikkert vært oppe før men hvordan olje skal jeg fylle på min 318i 95mod E36?Fikk olje og filter-skift i sommer. er faktisk ikke sikker på hva de fyllte da men har etterfyllt med del-syntetisk 10w-40 esso olje etter det. Hva fyller dere? Hvordan olje.. hmmm. Hvemfor bil kjører du? Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
krt_ Skrevet Februar 6, 2006 Forfatter Share Skrevet Februar 6, 2006 Sikkert vært oppe før men hvordan olje skal jeg fylle på min 318i 95mod E36?Fikk olje og filter-skift i sommer. er faktisk ikke sikker på hva de fyllte da men har etterfyllt med del-syntetisk 10w-40 esso olje etter det. Hva fyller dere? Hvordan olje.. hmmm. Hvemfor bil kjører du? E36 318i sedan 95'er.. Hvis det var det du spurte om Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Tore Diesel Skrevet Februar 6, 2006 Share Skrevet Februar 6, 2006 Hvordan olje.. hmmm. Hvemfor bil kjører du? Hehehe! Med fare for å ødelegge denne tråden: Hvilkenforhelstsomslags motor har bilen? Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Hylland Skrevet Februar 6, 2006 Share Skrevet Februar 6, 2006 Ta godt vare på bilen din.. Bruk heilsyntetisk!!! Hva mener du? bør jeg etterfylle med helsyntetisk når jeg har brukt delsyntetisk tidligere, eller rett og slett skifte olje til helsyntetis? Eg fyller alltid heilsyntetisk. Hadde bytta olje hadde eg vore deg. Har vel ikkje så masse å sei, men det er jo ei bedre olja, og ein tar då finare vare på motoren, men det koster litt meir. Men har du penger til det, så gjere du det! Blander du heilsyntetisk og halvsyntetisk, så vil du ikkje få noko særligare bedre kvalitet enn halvsyntetisk. Ein liten tommelfingerregel er vel at blander du to forskjellige oljekvaliteter, så blir det ikkje bedre enn den dårligaste, men dette er litt feil... Det blir litt bedre men ikkje mykje... Er som å blande svaksaft og vatn. Desto meir vatn du har, desto dårligare blir safta... Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
sax Skrevet Februar 6, 2006 Share Skrevet Februar 6, 2006 Hvordan olje.. hmmm. Hvemfor bil kjører du? Hehehe! Med fare for å ødelegge denne tråden: Hvilkenforhelstsomslags motor har bilen? Var det som var poenget mitt Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
ChrZZ Skrevet Februar 6, 2006 Share Skrevet Februar 6, 2006 Hvordan olje? Hvemfor bil kjører du? Hvilkenforhelstsomslags motor har bilen? *vondt i magen av all latteren* :lol: Jeg reagerte på denne tittelen ("Hvemfor bil kjører du?") jeg også, men disse her var jo -geniale-! Men ja, det høres virkelig dumt ut når noen spør:"hvordan is spiser du?" osv. Hvis man setter seg ned, og tenker litt etter, så høres det jo ekstremt dumt ut. Anywho.. Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
bimmerdude Skrevet Februar 6, 2006 Share Skrevet Februar 6, 2006 Du bør absolutt bruke helsyntetisk. Og bor du oppe der det er -20 om vinterene bør du bruke olje med viskositet som starter med 0W. Er kaldstartene som sliter på motoren din. Er olja tykk (som den sikkert er med delsyntetisk) så rekker den ikke frem til lagerene og det blir metall mot metall og det sier seg selv at det sliter. Det meste i en motor går runt på ett tynt lag olje. Er det ikke noe olje der sier det seg selv at det ikke er bra. En slik kaldstart sliter sikkert mer på motoren din enn 10 000 km med gjennomvarm motor. Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå